Working man

Upp tidigt och åka till jobbet idag. Kändes som att det var en mindre evighet sen man var där senast. Bara ett kort pass till 14. Jobb imorn och lördag också. Egentligen hade jag bara haft ett pass nu i veckan men som vanligt ramlar det in pass från folk som ska jobba någon annanstans och vill byta, och från andra bolag som behöver folk. Nu blev det tre pass istället. På lördag ska jag jobba på globen för första gången. Kul.

Det bästa med att jobba på systembolaget är förutom alla sköna jobbkompisar att man i princip kan bestämma exakt hur mycket man vill jobba. I Stockholm finns det över 20 systembolag och det är alltid nånstans det behövs folk. Går att jobba från 10% till 120%. Perfekt när man pluggar som jag. Tror inte jag skulle kunna ha något bättre jobb i den här situationen. Dessutom lär man sig såklart väldigt mycket om vin, öl, whiskey, mat&dryck osv. Skills som funkar i sjukt många sociala sammanhang.

Har känt mig lite sjuk senaste dagarna. Luftrören spökar. Hoppas det inte blir värre. Nu ska jag steka lite burgers.

Tja.

Läs även andra bloggares åsikter om
,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback