Kranen by night

21030-63

Jag gillar min nya kamera!

Seuper-photo-man

Nu har jag äntligen skaffat mig min första systemkamera... fighten stod mellan Nikon och Canon. Jag hade säkert beslutångest i iaf någon vecka, men det blev till slut en Nikon med motiveringen att skiten helt enkelt är lite billigare samt att "skicka-med-objektivet" samt alla Nikon-objektiv som inte kostar en mindre guldgruva är bättre än Canons, enligt typ alla vettiga recensionssidor på nätet. Har planerat att inom kort uppgradera till en kamera på proffsnivå men tills vidare tror jag denna instegsgrej kommer att fungera väl.

Förresten! Kolla in Andreas hemsida på www.freshlikesnow.com. Riktigt schyssta bilder faktiskt. Min förhoppning är att nå samma nivå inom en inte allt för avlägsen framtid. Fram tills dess får jag nöja mig med att klå honom i Risk eller schack once in a while.

Peace!

Soundtrack of this blog
Sentenced - Blood and tears

Men fysatan melodifestivalen

Jag blir så less alltså. Som att alla jävla valdistrikt lägger sina tyngsta röster på samma jävla skitlåt. inte det minsta orginell utan tvärtom så jävla melodifestivalklichéig som det bara går att uppbringa. Fucking bajskorv from the deepest bajshål in the universe. Sverige måste vara bland de tråkigaste landen i världen som röstar fram sådan skit frivilligt. Samma koncept varje år... Det måste tamejfan vara en melodifestivalkonspiration mellan SVT och valdistrikten.

Så skit så man vill spy. Blööööäääärghuuurk.

(Nu inväntas btw tittarrösterna. Jag har druckit några bärs, därav denna utläggning. Förhoppningsvis bevisar svenska folket motsatsen och röstar på typ nordman eller något som inte är fullt lika kakka.)

Nu ska jag ta en bärs till och ladda för kvällens urartning.

Update: Jaha, som väntat så vann klichéskitlåten. Sad sad sad.

Skitlåt.

To Russia and back

Var i Ryssland över helgen med jobbet. Det var kul. Roligt att få en inblick i en lite annorlunda miljö, husfasaderna såg helt fucking bajs ut. Jag shoppade ett par schysta cowboy-boots och ett par vanliga skor. Det mesta var billigt som fan... man kunde köpa sig ett pack cigg för 2 kr, och på krogen så gick bärsen på typ 15 kr. Det kändes jävligt dyrt att komma tillbaks till Sverige. Min blodsbundna vän yttrade flertalet gångerna orden "fyfan vad snygga alla ryska brudar är." Fast å andra sidan så hängde vi tydligen på värsta inneställena, så det är nog inte helt representabelt för hela Ryssland.

Vi spelade ju även såklart med vårt nybildade coverband två kvällar. Setlisten var Led Zep - Rock n Roll, Dio - Don't talk to Strangers, Deep Purple - Fireball, Whitesnake - Still of the Night och avslutningsvis... you guessed it... Judas Priest - BREAKING THE LAW!!!! Jävligt nice var det. Andra kvällen gick till och med en ryss och köpte en vodkaflaska i baren som han langade upp på scen till vår sångerska. Det måste ju ändå betyda respekt.

Nu är man som sagt back in Sweden och vardagen har återigen infunnit sig. Jag känner mig jävligt less för tillfället. Tillvaron är inte så skön som den borde vara. Vissa stunder känns det som man att man trivs helt okej, och andra stunder känner man sig dum i huvet för att man sitter här, och så längtar man desperat tillbaks till civilisationen. Det är väl bara att bita ihop ett tag och se vad som händer.

Äh, let's fuck it for now. Nu ska jag äta palt. Förresten... nya Radiohead-skivan är förjävligt bra. Skitball produktion och helt magiskt stämningsfull. Lyssna på "All I Need" och "Reckoner". Shit alltså! Vilken jävla feeling, desperation och hjärtskärande sång. Måste köpa skivan. Fucking brilliant. Radiohead är för tillfället mitt nya favoritband. Jävligt nice att höra att det fortfarande görs riktigt bra musik då och då nuförtiden. Nästan så att man blir lite glad mitt i allt bajs.

Men bara nästan.

Soundtrack of this blog

Radiohead - All I Need