Wasted Years

Så jävla bra låt. Iron Maiden i mitt hårdrockshjärta. Jag önskar jag hade en tidsmaskin så jag kunde åka och se dem på 80-talet när de var i högform. Fast de är iofs i ganska bra form nu också med tanke på hur länge de hållit på. Up the Irons!



From the coast of gold across the seven seas
I'm traveling on far and wide
But now it seems I'm just a stranger to myself
And all the things I sometimes do
It isn't me but someone else

I close my eyes and think of home
Another city goes by in the night
Ain't it funny how it is,
You never miss it til its gone away
And my heart is lying there
And will be 'til my dying day

So understand
Don't waste your time always
Searching for those wasted years
Face up... make your stand
And realise you're living in the golden years


Too much time on my hands, I got you on my mind
Can't ease this pain so easily
When you can't find the words to say
It's hard to make it through another day
And it just makes me wanna cry
And throw my hands up to the sky.

Matte och rep 2

Kontrollskrivning i matte just. Gick käpprätt åt helvete. Får satsa allt på tentan. May the force be with me. Nu måste skolan styras upp på allvar innan det blir härdsmälta. Men det löser sig, som alltid.

Hade rep med bandet igår. Nummer två i ordningen. Framsteg från rep 1 men låtarna sitter inte helt hundra ännu. Dessutom var alla sjukt bakis och sena så vi missade halva repet. Blir dyrt att repa om vi aldrig utnyttjar tiden, haha.

Känner mig sjukt produktiv på musikfronten. Har redan 3 nya låtar för bandet. Fortsätter det i den här takten lär man ju kunna släppa minst 2 fullängdare om året. Här ska produceras! Musiken kommer helan tiden. Och i det här fallet är kvantitet kvalitet också. Känner att det är bra låtar och inget halvdant som det lätt blir när man ska tvinga fram musik. Tror det kan bli jävligt bra med det här bandet så länge vi håller oss skärpta.

Nu ska vi bara spika bandnamn och fixa lite bandbilder så att vi kan visa världen vilka vi är. Tänkte ta bilder igår men det gick bort då alla såg slitnare ut än New Orleans efter Katrina.

Nu ska jag dricka upp mitt seven eleven-kaffe och göra något vettigt.

Peace!

Matte och hitfabriken

Fan. Satt uppe och räknade matte till 3 på natten igår. Jag läser förmodligen den tyngsta mattekursen jag någnosin kommer läsa just nu. Fast man känner sig ganska smart när man väl fattar hur det funkar. Nu är halva kursen klar iaf. Kontrollskrivning nästa måndag som jag tänkte försöka satsa på. Ger bonus till tentan. Ska fan köpa en champagne om jag sätter tentan.

Har spelat in lite musik idag. Hitfabriken är igång! Mycket bra grejer på gång nu. På söndag är det rep igen. Känns fantastiskt att spela musik "på riktigt" igen. N. hade inte spelat trummor på ett halvår när vi repade igår. Inga småa blåsor som utvecklades på hans händer. Såg fan overkill ut.


Första repet!

Just hemkommen från första repet med grabbarna. Det gick helt okej. Låtarna satt inte helt 100 men nu har vi kommit igång iaf! Fucking awesome. Nästa rep kommer allt sitta bättre. Kanske styr upp lite bandbilder i veckan. 

Fan vad king. Spela musik är fan det bästa jag vet.



NU SKA JAG RÄKNA MATTE SOM ETT JÄVLA AS. Fuck my life.

Hejdå!

Tystnad

Tystnaden som upstår när man suttit med SAMMA matteuppgift i fem timmar och plötsligt löser den. Bara så där. Det var ju inte så jävla svårt ändå.

Eller hur?

Godnatt. Imorn är det jobb heeeeela dagen. Nåja, nästan iaf.

Ok

Länge sen jag skrev något nu. Jag har flyttat. Bor i Sickla nu. Helt okej. Jobbar och pluggar. Matte. Sjukt mycket matte. Men jag hoppas på att ta kursen på första tentan. Flervariabelanalys... ja, ni hör ju själva.

Och! Störst av allt! Vi har startat ett BAND! På söndag har vi första repet, och har redan gjort klart ett par låtar. Det kommer bli awesome.

Det börjar bli höst nu, och utomlandssuget påminner sig allt oftare. Men jag har inte råd. Inte just nu i alla fall.

Men kanske sen.

Hej.