God jul

I norrbottens metropol och hänger hos J. Alltså Luleå. Julen har varit nice. Har käkat kalorier i mängder, mest i form av julmat men även ohälsosamma mängder pepparkakor och annat onyttigt. Känner ett stort begär av att träna järnet inom en snar framtid.

Idag käkade vi sjukt god mat här hos J. Det är nästan alltid rena rama lyxmaten här i och med att Johannas mammas sambo är en skillad livs levande kock (modell norsk). Idag bjöds det på förrätt i form av jätteräkor och musslor i någon slags currysås, följt av varmrätt i form av oxfilérullader i någon slags smördegskostym. Sjukt gott var det i alla fall. Jag åt som om jag aldrig sett mat förut. Mumsfilibabba!

Har även hunnit vara på mellandagsrean, men hittade inte ett skit. Allt vettigt var väl redan taget. Så går det när man går ut på krogen kvällen innan (juldagen), dricker sprit och blir bakis dagen därpå, så att man inte tar sig upp i tid och därav missar rean. Men jag är inte så mycket för den typen av konsumtion anyways. Har däremot funderat på att införskaffa ett stycke spelmaskin som man kan ha på tunnelbanan i stockholm. En sån där nintendo ds kanske.

Har förresten också hunnit spela in en musikvideo till Passion Lane. Har suttit och klippt de senaste dagarna och tror faktiskt att det blir ganska bra. Jag är iaf sjukt nöjd med tanke på att det är min första video. Ser fram emot att spela in fler.

Nu ska jag dricka chailatte som J tillrett. Blir nog fint.

Hejdå. God jul!

Lite pics

Några bilder som jag knäppte igår. Fixade i lightroom och photoshop. Har just skaffat en blixt till min systemkamera och försöker få kläm på blixtfotografering. Lättare sagt än gjort, tror jag får fortsätta öva ett tag framöver. Nu ska jag basta, käka och sedan cykla till N och dricka öl. Blir nog trevligt!








Metafysiskt

Jag kollade just följande snutt på youtube och kände mig genast sjukt liten. Så obefintlig så att det nästan börjar snurra runt i huvudet vid blotta tanken på det. Jävligt metafysiskt! Jag funderar på universum ganska ofta men det är så diffust och svårt att greppa, så oftast slutar det bara i ett konstaterande av att det kanske inte bara är bäst att ha fötterna på jorden utan även tankarna.



Det har varit en ganska soft fredag. Har varit och fotat när
Passion Lane repade. Blev nog runt 200 bilder allt som allt, varav kanske 20 vart hyffsade. Ska trixa lite i light room innan jag slänger upp de för allmän beskådan. Kollade på film med N. efter repet, "Charles Bronson" hette den. Handlade om storbrittaniens mest kända (och farligaste) fånge. Vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Jävligt skum ibland, nästan lite clockwork orange-vibbar. Jag tror den var mer dålig än bra, men anar att den har potential att växa för varje gång man ser den.

Peace! Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

To the north

Imorn bär det av till Norrbotten för jul och häng. Ska dricka öl och basta som aldrig förr. Här i stockholm har vi just fått våra första snöcentimetrar. Det blev genast lite jul-feeling, vilket vi välkomnar med våra öppnaste armar. Med norrbotten-mått så är det typ ingen vinter här. Bara en enda lång, fet och mörk höst.

Jag skulle haft en tenta idag, i Spektrala transformer, men jag kände mig så oförberedd så att jag sket i den. Var lite inställd på att jag skulle suttit på en strand i thailand vid det här laget, och således aldrig behöva tänka på tentan. Nåja, omtenta i juni. Tar den då.

Har jag sagt att jag saknar femman? Kanalen alltså. Isåfall säger jag det en gång till. Jag saknar femman. Vardagskvällar brukade vara synonymt med seinfeld, CSI och Jimmie Kimmel. Nu består de istället av svensson tv4 med america's got talent, jordan rättsläkare, the practice och x-files. Inte alls samma standard. Jag måste tyvärr konstatera att livskvaliten har sjunkit en smula. X-files är iofs helt okej. Jag följde aldrig serien när det begav sig. Har bara sett något enstaka avsnitt. Tyckte signaturmelodin var creepy förr. Nu har jag börjat gilla den. Nästan på gränsen till mysig.




Sådärja

Måndag är nog veckans tråkigaste dag. Det händer aldrig något spektakulärt på måndagar. Den här måndagen var inget undantag. Har kollat upp lite extrajobb man eventuellt skulle kunna söka, varit och tränat samt knåpat på en hemsida till Joe. Hon satt och kollade på teckensnitt i minst en timme. Knepigt det där.

Det var hemskt länge sedan jag skrev något nu. Har iofs inte hänt så mycket. Det mest extraordinära var nog att mamma och pappa var och hälsade på förrförra helgen. Det var väldigt trevligt! Blev bortskämd med lite nya kläder och god mat. Skönt med nya jeans. Nu har jag hela tre par som jag kan växla mellan. Hallelujah!
Det känns som att man träffas för sällan. Ska försöka åka upp mer ofta och hälsa på. Norrlandsluften gör en gott i lagoma doser.

Har kollat på lite sista minuten-resor till thailand och vietnam också. Var på väg att boka där ett tag men så bestämde vi oss för att avvakta. Får se om något blir sjukt billigt nu i veckan, då kanske det blir att åka. Skulle sitta fint med lite sol och bad i denna mörka, blöta årstid.