Bloggkartan

Nu har jag placerat mitt fina livsverk (not) i Piteå på bloggkartan.se. Det var ganska bisarrt att se att det fanns fler registrerade bloggar i min gamla hemstad Haparanda än vad det fanns här i Piteå. Fascinerande. Nu ska jag ha o'boy. Yawohl!

Andra bloggar om:

Besökarna

Först och främst vill jag bara säga att jag officiellt nu hatar Mac-datorer. I alla fall idag. Jag satt nämligen på skolan och skrev ett fint blogginlägg som tog ungefär 30 min att skriva, men när jag sedan skulle publicera skiten så stängdes Safari (webläsaren) ner i samma veva som jag klickade på "Spara och publicera". Fuck you liksom. Jag gillar dock fortfarande min iPod.

Hur som helst. I helg var jag en sväng på ICA Maxi i Luleå. Jag stannade som vanligt framför DVD-stället och scannade igenom det efter potentiella filmkap, då jag råkade lägga märke till den svenska rysaren "Besökarna" från 1988. Den handlar om en familj som flyttar in i ett hus (läs spökhus) någonstans i Sverige. Det börjar såklart hända en massa märkliga saker som till exempel att tapeterna ramlar av väggarna. Något annat bor nämligen i huset. Något ont.

"Besökarna" är den läskigaste svenska filmen jag sett i hela mitt liv. Jag såg den första gången när jag var 8-9 år och jag var seriöst rädd i flera dagar efteråt. Jag trodde att en demon bodde ovanför mitt tak, och vid minsta oljud så trodde jag att den skulle dyka upp mitt framför ögonen på mig och äta upp mig. Filmen innehåller inte så mycket specialeffekter utan bygger mer på den kusliga, psykologiska stämningen som en rad faktorer bidrar till. En bidragande faktor är absolut bakgrundsmusiken som består av öronknullande synthljud from hell. Dessutom är hela skiten filmad på ett sådant sätt att man skulle kunna bli skitskrämd precis när som helst. Mycket läskiga kameravinklar och så där. När jag såg filmen för andra gången nu i helg, mer än 10 år efter första gången, så var den inte fullt lika läskig som jag kom ihåg den. Men nästan. Något mentalt gammalt sår blev säkerligen upprivet. Se den!

...if you got the balls.

Andra bloggar om:
,

Dark Angel

Som allsmäktig främjare av bra musik, skön stämning och öl så känner jag att det är min plikt att göra lite reklam för norra sveriges tyngsta och bästa alternativklubb, nämligen Dark Angel. Fredagen den 2 februari på färjan i Luleå. Be there! Drink beer!

Mer info på
http://www.darkangel.se

21030-44

Andra bloggar om: , , ,

Ozzy?... meatloaf?... Oz.. Meat... OZZY OSBOURNE FFS!!!

När jag kollade SwedenRocks hemsida här i veckan så var det som att bli knullad i ögat av en borrmaskin. Meatloaf kommer dit. Yey!! Or not. Han har väl ett par hits i bagaget men han känns ganska avdankad vid det här laget. Inget jag vill betala för. God damn it, hoppas SwedenRock drar någon feting skräll och presenterar något riktigt otippat som typ Metallica. Fast det vet vi alla att aldrig kommer hända. Iofs hade SwedenRock ett bra startfält i år med Motörhead, Blind Guardian och Heaven and Hell. Men att presentera Meatloaf drog fan ner helhetsintrycket på hela skiten liksom. Det finns säkert en massa folk som vill se snubben men jag är inte en av dem. Nåja, det blir säkert bra i slutändan. Jag ska i alla fall drömma om riktigt feta headliners till SwedenRock, för det lär de behöva. Jag menar... med tanke på att...

...OZZY fucking OSBOURNE kommer till hultsfred i sommar. Jodå, ni läste rätt. De presenterade honom på hemsidan alldeles nyss. Det är ju bara något som inte får missas. Jag hoppades lite på att hultsfred skulle skrälla och presentera Metallica som det ryktades om för någon vecka sedan, fast enbart Ozzy är ju hur bra som helst. Det blir nog bra det här. Bark at the moon!

 


Soundtrack of this blog
Ozzy Osbourne and Randy Rhoads - Crazy train

Andra bloggar om:
, , , ,

Stranger than fiction

Var på bio igår och såg "Stranger than fiction" med bl.a. Will Ferrell. God damn it alltså, vilken jävla bra film. Klockrent manus, snuskigt bra dialoger samt en skitbra filmatisering ger den högsta betyg. Jag förutspår att filmen kommer ligga högt på min lista över bra film långt framöver. Se den! NU!


Randy Rhoads

En av mina stora gitarrhjältar är lätt Randy Rhoads, den lilla killen med de magiska fingrarna. Jag satt på bussen för ett tag sen då min iPod rullade in på en gammal Ozzy-konsert från tiden med Randy Rhoads på gitarr. Hans ylande gitarrtoner och magiska solon ger mig kalla kårar av välbehag. Faktumet att han dog så ung (han omkom i en flygolycka) med hela livet framför sig får mig att känna mig gråtfärdig varje gång jag lyssnar på musiken. "Ozzy - A tribute to Randy Rhoads" är något som bör finnas med i varje skivsamling. Jag tror det är den bästa liveplattan jag vet. Precis som bra musik ska vara...

Helt magisk.

Rest in peace, Randy.


Hanoi Rocks

Imorn ska jag se Hanoi Rocks! Äntligen!



Back in yer face!

Metallica!

Justja, en sak till. Det verkar som att Metallica och Ozzy kanske kommer till hultsfred i sommar! Fuck yeah! Läs HÄR. Det skulle vara som en dröm ifall de kom, speciellt Metallica. Mina hjältar sedan barnsben. Skulle vara så jävla otroligt så att jag inte kan beskiva det med ord. Please let it be true! Please! Jag har gått och sjungt metallica-låtar nonstop, samt öst metallica-vinyler med N. sedan vi hörde att de ev. kommer. Lite snabbt biljetterna lär sälja slut om de kommer. De sålde ju ut ullevi på någon timme och det var liksom 50000 biljetter. Jag kommer döda för att se dem, om jag så måste inta festivalområdet i en pansarvagn. Mwahaha. Fucking METALLICA!

So let it be written
So let it be done
I'm sent here by the chosen one
So let it be written
So let it be done
To kill the first born pharaoh's son
I'm creeping death




Soundtrack of this blog
Metallica - Creeping Death

I'm back

Då var både julen och nyår förbi. Jag har haft lite juluppehåll från bloggandet och ska börja skriva igen med full kraft. Det har varit en himla massa krogrundor senaste veckan, så nu känner jag mig helsliten. Ska bli riktigt skönt att få åka hem till Piteå och sätta igång med det vardagliga livet. Det ska bli ett sant nöje att ta tag i träningen. Vågar inte ens tänka på alla kalorier jag hällt i mig i form av öl och andra gudomliga drycker nu under lovet. Visste ni förresten att alkohol innehåller typ lika mycket kalorier som samma mängd fett? Well, nu vet ni. Dricka ren alkohol skulle ungefär vara som att dricka fett alltså. Usch.
 
Förutom öl har det blivit en himla massa kebabpizzor. Börjar dock bli något less dem nu vilket jag aldrig trodde skulle hända. Nåja, abstinensen gör sig säkert påmind efter någon vecka i Piteå. Jag ska försöka vara disciplinerad den resterande delen av min lediga tid, och plugga inför kommande tentor i PA-teknik och Radio-teknik. Motivationen börjar komma lite smått nu allt eftersom. Ska bli kul med skola.

Imorn ska jag beställa monitorer tillsammans med en kompis. De går på en mindre förmögenhet men det kommer bli ett kick ass sound! Mina finfina datahögtalare låter annorlunda varenda gång man slår på dem, så det känns som en välkommen investering. Får nog fisa inåt därefter för det känns som att min ekonomi är på väg käpprätt in i skogen. Jag ska bli som N. och bara handla euroshopper, haha! Tror han har halva deras sortiment hemma hos sig.

"...Dasset luktar säkert så pga Euroshoppers Allrent, kan mycket väl tänka mig det luktar död bäver :P"

Hahahahaha. Jag har skrattat så jävla mycket senaste tiden. Tror jag kommer leva länge.

Soundtrack of this blog
Mötley Crüe - Kickstart my heart