She's out of my league

Kollade just "She's out of my league" som kontrast till den något tyngre Edge of Darkness som jag såg tidigare idag. Brukar inte vara så mycket för romantiska komedier men den här var fan riktigt bra alltså. En fyra, rentutav.



Var riktigt bra musik också. Fick speciellt upp öronen för James Morrisson och den här låten. I like!




Har sett mycket bra film nu senaste dagarna, bortsett från en jävligt kass rulle jag såg på tv i förrgår. Den hette "Species" och var en scifi-rysare. Började skapligt men slutade i ren katastrof. Pinsam skit.

Godnatt världen!




Edge of Darkness

Kollade just Edge of Darkness med Mel Gibson. Jag gillade. Mel är ju en typisk skådis som bara gör bra filmer. Nåja, för det mesta iaf. En del skit har han ju faktiskt också i bagaget. Nu blev jag sugen på att se Braveheart igen, var riktigt länge sen nu. Lätt en av världens bästa filmer. Top 5 för mig iaf.

Freeeeeeeeeeeeeeedom!

Anyways. Kolla Edge of Darkness. Bra skit. Nu ska jag snart möta upp N. och springa lite med myggen.


Win!

Jag kan meddela att nollan fortfarande är intakt! Jag var till tandläkaren och hade inte ett enda hål vilket betyder att jag nu har hållit nollan i hela 23 år. Inte ett enda hål. Ever.

Ta i trä.

Nu ska jag göra något vettigt. Tjao!

Tandbesiktningsdags

Imorn ska jag till tandläkaren. Första gången på 4 år. Hoppas att jag inte har några hål... skulle vara victory. Är tillbaks i Haparanda igen efter en midsommarhelg i Luleå och Pultviken. Det var trevligt och kul.

Var just och kollade film i form av "Bad Leutenant" hos N. Helt okej men inte något att hänga högst upp i granen direkt. Har även hunnit vara och styrketräna lite för första gången på vad som känns som en smärre evighet. Tror jag måste sätta mig ner och knåpa ihop ett nytt träningsprogram här någon dag. Känner att jag börjar bli less maskinerna, ska köra lite mer fria vikter istället tror jag.

J är i Luleå och jobbar på som en flitig liten myra. Åker runt med sin kamera och smäller ihop rykande nyhetsinslag för 24Norrbotten. Duktigt. Själv är jag ledig för det mesta och försöker att bedriva tiden så gott det går. På fredag och söndag har jag jobb på Statoil i Luleå vilket känns välkommet. Behöver lite action känner jag. Än så länge har sommaren känts som ett gäsp. Och inte är det varmt heller, knappt så att man kan gå ut i tshirt utan att dra på sig en förkylning. Vart fan är värmen? Har typ varit någorlunda varmt två dagar sedan jag kom upp hit. Fail.

Godnatt världen!

Uppe

Hemma i norrbotten nu. Har fått lite sommarjobb på Statoil här i Luleå. Bor hos J för tillfället men snart ska det nog åkas till good ol HPDA och kolla läget där... en sväng. Har börjat timra ett förråd vid päronens stuga. Intressant projekt. Har hunnit ta mina första löprundor för i sommar också. Gick fan över förväntan - kondisen existerar!

Nu håller jag på att sammanställa en liten fotoportfolio som jag ska lägga upp på internet inom en snar framtid. Annars händer det inte så mycket. J jobbar på 24Norrbotten som videoreporter.

Imorn är det fredag. Peace.

Pitchblack

Det är kolsvart i lägenheten. Bara laptoppens sken som ljussätter min närmsta omgivning. Alla borde sitta i mörker. Man skulle ju spara fett mycket med ström. Jag ser mig själv som miljömedveten men den nakna sanningen är nog att jag inte orkat frambringa det nödvändiga antalet newton för att ta mig upp ur soffan för att tända en lampa. Har istället kollat färdigt säsong tre av Dexter. Sweet shit really! Bästa serien sen A-Team! Nu är det bara en säsong kvar men den får tamejfan vänta ett tag. Imorn ska jag dedikera all min vakna tid till tentaplugg. Fifaaaaaan. Börjar känna mig härdad av allt plugg.

Var och gymmade idag. Skönt. Måste komma igång igen känner jag. Pressade lite i solen också. Känner att jag måste börja jobba lite på brännan.

Nu ska jag sova. Finally!

Slitministern

Satt uppe till 5 på natten med databaslabbar som jag ska redovisa kl 10.

Fan.

vad.

Jag.

Är.

Trött.


Crashdiet is back!

Crashdiets nya är riktigt bra... växer för varje lyssning. Nya sångaren Simon Cruz fyller ut kostymen som frontman alldeles utmärkt och är nog tamejfan en bättre ersättare för Dave Lepard än vad Oliver var.

I fucking love refrängen i den här låten: