Brat

Var just på erikshjälpen och köpte en snygg skjorta för 60 spänn. Brat-skjorta. Ska ha den på J:s avslutningsfest på lördag. Det är brat-tema. Så här ser en brat ut enligt google:

 

Även den här bilden kom upp:



Brat Pitt? Han hade ju iofs lite backslick i Troja.

Soldag

Idag gav herren oss redigt med D-virtaminberikat solsken. Jag tror jag lyckades förflytta mig några nyanser mot det mörkare hållet. Har knåpat lite på min hemsida som förhoppningsvis snart kommer göra premiär här på den världsomspännande webben. Det blir en enkel, prydlig liten kreation. Det står en förpackning svart hårfärg på på en hylla här. Jag funderar på när det blir dags för att ge mina hårpigment en omgång. Kanske imorn. Imorn ska vi förhoppningsvis också repetera lite musikaliska storverk, eftersom vi inte gjorde det idag.

Amen. God natt.

Gimme shelter

Det här är nog en av de bästa covers som någonsin gjorts. Hellacopters gör Rolling Stones - Gimme Shelter! Öronorgasm.

It's just a shot away!!! It's just a kiss away!!!


Uppdatering

Nu var det länge sedan jag skrev något, så jag skriver lite nu. Snart är skolan slut för den här gången. Jag har en tenta i matte på fredag som jag antagligen inte kommer gå på. Jag ligger för långt efter i kursen för att kunna klara av den. Efter sommaren tror jag att jag kommer att ha tre tentor efter mig. Det känns inte så jobbigt att fixa.

Idag har det varit den varmaste dagen hittills. Måste börja arbeta på brännan lite smått nu tror jag. På lördag har J. avslutningsfest. Det är 70 personer som ska äta middag, pojkvänner och flickvänner är inte bjudna. Jag börjar fundera på ifall jag kanske är den enda pojkvännen/flickvännen som överhuvudtaget kommer att vara här då. Med tanke på att det typ är 5% som har en respektive så känns ju sannolikheten ganska stor. Minuspoäng. Så hade vi aldrig gjort hemma i norrland. Jag ska laga fem rätters middag åt mig själv i min ensamhet, duka upp ett bord, sätta upp en spegel på ena kortsidan och sedan äta tillsammans med mig själv. J. kanske förbarmar sig över mig och gör mig sällskap. Det slutar nog med en pasta alfredo och en öl eller fem. Det är inte helt fel, man ska inte vara så kräsen. Det blir vad man gör det till. När de ätit färdigt tror jag i alla fall att jag är välkommen att ansluta mig till festen. Vi har repat in några låtar som vi ska underhålla de nymätta folkmassorna med. Rawk n rawl!!

Nu är det typ fest eller något halvdant försök till fest här. De spelar musik på "hej jag är full"-nivå. Just nu spelar de Iggy Pop and the Stooges - Search and Destroy. Tänker tillbaks på när vi repade med vårt coverband i Luleå förra sommaren. Jag vill ha ett band! Vanliga låtar eller covers spelar eg. ingen roll. Bara man får spela lite. Det är medicin för själen.

Tror jag ska sälja en av mina gitarrer. Spelar aldrig på den... bara står i Happis och samlar damm. Gitarrer ska spelas på. Hoppas den får ett bättre hem där någon spelar på den så mycket som den förtjänar. Känner mig lite minimalistisk. Jag vill äga så lite som möjligt. Ska nog sälja stordatorn också. Man klarar sig nog bra på laptop. Köper ett extern ljudkort för pengarna så är biffen grillad.

Jag vill till Piteå och bada utebastu och tunna. Äta ölkorv och ta en hutt. Halleluja!

Hejdå!

Metallica

Igår var jag och Macke och kollade på Metallica. Det var bra. Vi värmde upp med käk på Hard Rock Café där det var Metallica-tema dagen till ära. En gigantisk hamburgare och ett par öl senare så började vi röra oss mot globen och Metallica. De spelade typ hela nya plattan och de största hitsen. Fick en t-shirt och en gratis download som plåster på såren för att de tvingades ställa in sist. Yay.

Då har man sett Metallica också!

Här är lite bilder som Macke knäppte: