Metallica till Stockholm

Äntligen! Jag hade hoppats på att få se Metallica i sommar, och det verkar faktiskt bli så. När jag har sett dem så har jag sett typ alla stora band som jag har velat se de senaste åren. Det känns rätt bra. Biljetterna släpps klockan 0900 på morgonen imorn, och ståplats kommer kosta 550 spänn. Jag hoppas man kommer in på sidan den här gången och lyckas boka en biljett för en gångs skull. Har mest bara dåliga erfarenheter av ticnet; servern blir överbelastad och när man väl kommer in så är allt uppbokat. Dessutom har det ju tyvärr blivit lite av en trend att köpa så många biljetter som det är möjligt för att sedan sälja dem till överpris på nätet. Den här gången ska jag då fan i mig ha en biljett, one way or another. Tror jag ska sitta och ladda med både telefon och internet, och om jag ändå inte skulle få biljett så ska jag ha en stor container fylld av bajs redo att bli tippad över ticnets säte, och sedan köpa min biljett till överpris på blocket eller tradera.

Metallica here I come!



Smashing through the boundaries
Lunacy has found me
Cannot stop the battery
Pounding out aggression
Turns into obsession
Cannot kill the battery
Cannot kill the family
Battery is found in me
Battery

Musik

Sitter på skolan och har rast från digitalteknik just nu. Har inte bloggat på ett tag och börjar känna lite absitnens. So what's new? Inte så mycket faktiskt. Har hängt mest i Luleå, varit på Dark Angel (som jag bloggade om för ett tag sen) och haft trevligt. Utöver det så har jag försökt komma igång med träningen igen, sakta men säkert. Känner mig så degig när jag inte gör något fysiskt ansträngande.

Igår fick jag ett trevligt mail där det stod att jag blivit uttagen till guldyxan, en gitarrtävling i Umeå, som hålls i samband med festivalen House of Metal. Jag har chans att vinna en gibson les paul och dessutom får jag gratis inträde. Bara det gjorde ju gjorde ju grejen värd. Att gitarrspel dessutom är bland det bästa som existerar på denna jord ser jag som en skön bonus.

Sitter och lyssnar på Dio i iPoden nu. "Caught in the middle", vilken hit alltså! Hela holy diver-skivan är fan helt otrolig. Ibland irriterar jag mig på en massa småsaker (och storsaker´) i vardagen och kan gå runt och tänka på skiten i flera dagar till en punkt då det känns som att det äter upp mig inifrån. Det är vid såna tillfällen musik är så jävla bra. Så fort jag sätter på en bra skiva och verkligen får sitta och suga åt mig musiken så försvinner jag in i en annan värld, och all irritation och frustration släpper liksom, även när man lyssnat klart (ett tag iaf). Musik är min medecin för livet. Musik är som luft för mig. Jag vet seriöst inte hur jag skulle orka leva utan musik.

Soundtrack of this blog
Dio - Caught in the middle

Viimeinen rally - Sentenced R.I.P.

End of the road... Sentenceds sista låt på deras sista spelning.

Mitt hjärta gråter.



Here we are, now lay the burden down
We're coming to the end of our road
Sorrowful yet glorious somehow
To be humming this one last ode
So calm and still... it wasn't all that bad, or was it now?
Fulfilled... it doesn't only hurt to end it now

The funeral

The memories beneath the dust of years
They seem like those of someone deceased
There's no more to be done, or hoped or feared
Just waiting for the final release
So calm and thrilled... it wasn't all that bad, or was it now?
Still it doesn't only hurt end it now

Is life over, this life's over?
Or has it only just begun?
It grows colder, starts to moulder...
Coming apart yet still not done
Forever one

See you in hell.


Andra bloggar om: , , , ,