Ingen musik

Nu åker jag snart till Haparanda, och till min förfäran så har den vänstra hörluren lagt av. Hur kul är det att lyssna med en lur? Jo skitkul.

Eller inte.

Jag vill kunna lyssna på Ryan Adams sjunga "I can't never get close enough, I can't never get close enough, I can't never get close enough... to youuuuu" i "Cherry lane", hundra gånger i bussen. Eller lite "D.A.D. - Sleeping my day a way" när man läser i någon bok. Jag vill somna till röj av Hardcore Superstar eller kolla på skiten som passerar utanför bussfönstret till nya Stone Sour. Jag vill ha musik. Livet blir så mycket lättare.

Jävla skit. Nu ska jag ut och jaga hörlurar innan bussen går.

Soundtrack of this blog
D.A.D. - Bad craziness

Andra bloggar om:
, ,

Some kind of day

Idag var jag ledig från skolan, hade tydligen bara två föreläsningar nu i veckan så jag är ledig ända till på fredag. Funderar på att åka till Haparanda imorn och jobba lite så man får lite cash. Har inte så mycket bättre för mig. Idag har jag inte gjort så farligt mycket. Jag har försökt läsa in mig lite på boken vi fick igår på föreläsningen, "Stereoteknik", och det verkar finnas en massa intressant i den. Det känns inte som attt man går på skola nu utan att man gör sånt man verkligen gillar. All kurserna vi kommer läsa verkar hyperintressanta; det är ju sånt här som jag sysslar med på fritiden annars. På gymnasiet läste man en massa skit som man bara är måttligt intresserad av. Nu är pankakan en annan.

Kollade just lite Prison Break och damn, det är en bra serie. Man får lite "Shawshank redemption"-vibbar av den. Har även glott färdigt andra säsongen av lost och äntligen fick man se vad som hände när de inte tröck på knappfanskapet var 108:e minut. Alla som sett lite av serien vet vad jag talar om. Även "lost" är en serie som alla bör se. Bra grejer - funderar nästan på att inhandla skiten på DVD. Har återigen en massa som jag tänker beställa från CDON. Jag är en true cd/dvd-addict. Inte för att nämna de charmiga LP-skivorna! Wooh!

Nu ska jag kolla busstider, käka något och sova. Have a nice life.

Soundtrack of this blog
Stone Sour - 30/30-150

Andra bloggar om:
, , , , , , ,

Sweet fucking söndag

Så var ännu en helg av mitt liv förbrukad. På fredag var det som sagt sista nolledagen med kick off fest på kåren, där det säkert var helt maxat med folk. Jag vet inte för jag kom inte längre än till entrén av olika anledningar, fast det var en helt okej kväll för det. Någon whiskey shot för mycket för någon kanske, men annars var det trevligt.

På lördag ploppade min vän M. upp på msn-listan och talade om att han befann sig i Haparanda hos min andra vän N. Självklart kunde ju inte jag vara sämre så jag hoppade på bussen och 3 timmar senare var även jag i Haparanda. Vi käkade kebabrulle, drack en hel del och gick ut på krogen. Trevligt. Jag krängde min digitalkamera till N. också så nu har jag ingenting att ta bilder med, men frukta ej ty jag ska inhandla en ny, mer sofisitkerad bildfångare. Jag måste dock få yttra ett tack till min gamla trotjänare som, om jag inte missminner mig, hann fånga över 7000 bilder under sina dagar. Hoppas att den hinner fånga lika många åt N. innan den lägger ner för all evighet. Jag har tänkt uppdatera min bilddagbok med en massa bilder från senaste veckorna men smart som man är så glömde man föra över bilderna till datorn innan man sålde kameran. Glömde även ta med kabelskiten till N. så han kan inte föra över bilderna och skicka dem till mig. Men inom en snar framtid är det åtgärdat så ta inte livet av er riktigt ännu. Det finns hopp.

Idag har jag åkt buss, diskat, plinkat synth ovanlight mycket, börjat kolla på Prison Break igen, städat lite, checkat in alla hemsidor som har med skolan att göra, bränt en himla massa DVD-skivor, varit hungrig, blivit mätt, blivit hungrig igen, blivit upplyst, pillat på mitt sår från en cigarett som jag kände för att fimpa på handen och som nu börjat läka, funderat, gjort armhävningar, känt mig seg samt skapat lite musik.

En ganska vanlig söndag med andra ord. Imorn är det måndag och jag ska ha min första lektion på min nya skola; "Inspelningsteknik 1" heter kursen. Spännande.

Tjipp!

Soundtrack of this blog
Bruce Springsteen - Dancing in the dark

Andra bloggar om:
, , , , ,

Sista nolledagen

Idag är det sista dagen på nolleP. Har just varit ute och sprungit på stan med svarta sopsäckar på sig - det blev ganska varmt ibland. Vi stod och körde lite schlagerhits vid en bankomat på småstaden, körde luciatåg genom coop, en scen ur grease på en scen i centrum, sprang genom shoppinggatan och sjöng "vi är nollor lallalallalaa", hade aerbics tillsammans med fem random pensionärer osv. Vissa utvalda nollor kände även för att springa nakna på gatan, bada i fontäner, utmana folk i armhävningsdueller, vaxa ben/raka huvud, praoa på shell och kanske till och med bjuda upp till en och annan dans. Väldigt festligt kan ju allt sammanfattas som.

Ikväll är det kick off party på kåren och det lär bli rätt packat när tvåorna, treorna och fyrorna för första gången släpps in på kåren tillsammans med oss nollor. Det blir nog hur kalas som helst. Det ska bli skönt att slippa de här jävla nollebrickorna man måste ha på sig precis hela tiden. Jag glömmer den alltid när jag ska nånstans och måste springa och hämta den igen. Har man inte på sig den så får man en straffbricka som är stor som ett hus. Annars så kan jag sammanfatta senaste veckan som niiiiice. Har lärt känna en massa nytt folk och så där. Kanske satsar man på att bli phösare nästa år? Mwahaha.

Nu ska jag fixa mig lite käk, ta en välförtjänt dusch, softa lite framför en film kanske, och sen dra iväg på förfest. Det låter som en plan.


Soundtrack of this blog
Slipknot - Everything ends

Andra bloggar om:
, , ,

Grattis bloggen

I dagarna fyllde min blogg 1 år. Från början var det bara en kul grej men nu känns bloggen lite som en del av mig. Det har blivit en liten del av vardagen och ibland när man hör eller upplever något så kan man finna sig i att tänka "oj, det måste jag blogga om." Har varit kul att se att allt fler verkar hittat hit. Jag minns första månaderna när det var typ fem läsare om dagen, nu är det över 100 varje dag. Rock n roll!

Lite stats kanske?

Unika besökare: 14043
Totalt antal sidvisningar: 24973
Inlägg: 273
Kommentarer: 344
Mest kommenterade inlägg: "R.I.P. Dave Lepard" (38 kommentarer)

Har lite småplaner på att utveckla bloggen. Ska främst börja skriva mer film- och skivrecensioner och kanske fixa en lite spexigare design. Nu börjar "The rockstar blog - Season 2" och ni kan förvänta er mer sex, drugs & rock n roll än vad bloggosfären någonsin skådat. Mwahaha. The quest for world domination continues!

Over and out and rock 'til you drop.

/Mike

Soundtrack of this blog
The Hives - Hate to say I told you so

Andra bloggar om:
, ,

Internet

Nu har jag internet! Woho! Helt fascinerande när man varit utan i ett par veckor. Fan vilken internet-junkie man är ändå. Lite illa nästan. Anyway, idag är det tredje dagen på nolleperioden och så klart är det party. Förfest med radioproducenterna och sedan rödfest på kåren (alla ska ha rött på sig). Igår var det grillfest här på ankars (mitt bostadsområde) och tävlingar och sånt. Tyvärr förlorade vi hela skiten - med en sekund!

Nu ska jag slagga på soffan ett par timmar så man orkar förtära massa öl sen.

Musikhögskolan is the shit!

Soundtrack of this blog
Imperiet - var är vargen

Andra bloggar om:
, , ,

I'm a wasted cowboy

Fan. Fortfarande inget internet. Hoppas det löser sig imorn då. Idag kommer Macke hit till Piteå - ska ner på stan och möta honom när jag slutar här om någon timme. Det blir ju cool. Igår var första nollefesten och det var förjävligt kul. Lagom dragen bleb man ju också. Vaknade med fin huvudvärk och har inte ätit since. Nu är jag så hungrig så att det känns som att jag imploderar vilken sekund som helst. Måste sova mer.

Det är skumt. På studentnätsföreläsningen kämpade jag frenetiskt för att inte slockna, och när jag väl kommer hem och ska dra en power nap på en timme, så somnar jag inte alls. What's the deal?

Nu ska vi sända radio. Vi har världens roligaste manus. Lär ju inte gå bra när alla börjar skratta så fort danskan kommer in. Mwahaha.

Hej.


I'm alive

Har inte skrivit på ett tag. Bor numera i Piteå och har inget internet ännu. Står på skolan vid en väggmonterad dator och leker internet första gången på vad som känns som en egenhet. Nu ska jag hem och käka och förhoppningsvis styra upp internet.

Later!

Cykelfunderingar

Igår när jag var hos N. så började vi prata om cyklar av någon anledning. Jag förstod helt enkelt inte varför det ska vara skillnad på kill- och tjejcyklar. Killcyklarna har "stången" högre upp, som om någon sadist till ingenjör enkomt placerat den där för att man lättare ska skada sin tappra krigare och hans undersåtar. Dessutom gör den ju det svårare att kliva på cykeln. Jag förstår bara inte. Vad är fördelen med den höga placeringen? Jag måste få veta! Det gnager på mitt inre att inte förstå varför det är så.

Hjälp.

21030-30
Den ultimata konstruktionen


21030-31
Pure madness


Uttråkad

Nu är det tråkigt. Jag är fast i Haparanda medan allt jag äger är i Piteå. Jobbar ännu på lördag och nästa tisdag, därefter är jag fri som en Clintan efter att han rymt från Alcatraz. På tisdag körde vi alla mina grejer till Piteå, och jag fick se området och lägenheten för första gången. Tyckte det verkade rätt bra. Lägenheten var rymlig och så fanns det en helt schysst soffa där också. Nu återstår det bara att ladda kylen och fixa internet så blir det säkerligen stört-nice. Längtar till att utbildningen sätter igång. Funderar även på att börja sända radio därifrån, det skulle nog vara kul.

Annars har det inte hänt mycket idag. Har varit och lunchat ärtsoppa och plättar med N. Var åratal sedan jag käkade ärtsoppa men det var faktiskt ganska gott. Sedan var vi en sväng till Finland där N köpte billigt crap på Lidl, och så hann vi käka lite glass på station.

Nu är jag förresten nästan expert på Michael Jackson's moonwalk. Bara så ni vet. Har som sagt inte så där överdrivet mycket att göra. Kom gärna med tips. Nu ska jag dricka oboy och träna på lite clintan imitationer framför spegeln.

Ha det.

Soundtrack of this blog
Bon Jovi - I wanna be loved