God jul

Då var julafton förbi. Har inte haft någon riktig julstämning i år.... vet inte riktigt varför. Man börjar väl bli lite äldre antar jag. Det är bara 10 år kvar tills man fyller 30. Helt galet. Min hals är förresten helt tokig! Sitter och pimplar te och äter halstabletter som en idiot. Har till och med gurglat med whiskey. Rock n roll. Vi var ut på krogen både på fredag och lördag. Från fredagen är minnet dock ganska mörkt. Det blev nog en hel del ändå. Vi ska även ut nu idag på juldagen och sedan imorn på annandagen, bara min hals pallar det. En riktig party weekend med andra ord. O´learys öppnar också sin restaurang/pub här i Haparanda ikväll, så man måste nästan checka in det med.

Justja för fan! Helgen den tolfte/trettonde januari kommer HANOI ROCKS till Torneå och spelar på ett uteställe där. Något nice då jag har velat se dem sedan jag hörde de första riffen av "obscured" för ett par år sedan. Sedan är det metalfestival i Umeå som vi kanske ska på och därefter är det inte så farligt långt till SwedenRock. Min praktik på 5 veckor faller också in där emellan nångång. Det känns verkligen som att man har mycket att se fram emot nästa år. Hoppas det blir så bra som det känns att det kommer bli.

Nåja, nu ska jag fylla på min mugg med te. God jul och goth nytt år allihop.

Soundtrack of this blog
Hanoi Rocks - Obscured

Oh the humanity!



Ross är seriöst min gud.
"Intense!" hahahaha.
Friends i mitt hjärta!

Ross Rocks!



Damn alltså, lika kul varje gång.
"INFINITE TIIIIMEEEEE"!!!!
Hahahaha.
Me like friends.

Andra bloggar om:
, , ,

dream hits

Min disciplin suger hästballe. Imorn har jag tenta men hittar typ 0 motivation till att plugga... pallar bara att sitta och läsa i max 10 min innan jag måste plocka upp gitarren eller göra något annat. Jag känner att jag kan ganska mycket sedan tidigare men i de senaste två tentorna som har varit så har de ställt frågor på allt utom det jag kunnat. Får se hur det går.

Imorn åker man till Happis över julen. Ska bli jävligt skönt att bara slappa och äta julmat några dagar. Bussresan lär dock bli något tråkig då min iPod är helt död eftersom jag glömde laddaren i Happis sist jag var där. Man får väl sitta uppe och plugga hela natten så att man har massa sömntimmar till godo på bussen. Jag brukar alltid drömma om värsta ruggiga musiken som är helt okänd för världen, men jag lyckas aldrig komma ihåg den när jag vaknar. Det enda man minns var att det var grymt bra. Jag har läst om massa kända låtskrivare som vaknat mitt i natten med värsta idéerna (antagligen från när de drömt), och sen skrivit ner det direkt. Damn, I wonder how they do it. Jag längtar nog för mycket efter att få somna om igen för att börja skriva ner saker. Haha.

Jag kollade förresten Borat the Movie igår. Hahaha! Småkul film. Lätt värd att se... dock kanske inte så uppskattad av kazakstanier och judar.

Soundtrack of this blog
Led Zeppelin - Immigrant song

Andra bloggar om:
, , , , ,

Världens längsta update. Read or kiss the balls of a dead horse.

Klockren rubrik? Tack så mycket.

Känner mig lite seg på bloggfronten, men trösta icke ty jag ska ta tag i skrivandet när jag har lite lugnare dagar. Senaste dagarna har spenderats till större delen på skolan. Idag skulle vi sända radio med ett par radiojournalister och damn alltså, det gick något åt helevete. Fast det mesta berodde på omständigheter vi inte kunde råda över. Man kunde ju t.ex. önskat att vår lärare skulla ha kollat batterierna på HF-sändaren (mobil radiosändare som journalisterna springer runt med på ryggen när de är out in the field). Istället dog den under första inslaget och därmed var hela körprogrammet upp-fuckat och vi fick improvisera oss igenom hela skiten. Några pinsamma tystnader, en telefonintervju där vi glömde koppla bort abonnenten när det var klart (han dröjde kvar i bakgrunden för att sedan fråga "får jag lägga på nu" någon minut senare när vi var mitt uppe i något helt annat) samt några felaktiga skivspår senare så var vi igenom skiten. Nu i efterhand känns det bara så jävla kul. Det känns verkligen som att man lärde sig något. Jag har dessutom värsta idéerna till ett eget radioprogram, ska bara se om någon likasinnad vill hoppa på. Allt blir roligare när man är två.

Har dessutom fått erbjudande om extrajobb här i Piteå som typ badvakt/nautilus-instruktör på Piteå-badhus. Känns jävligt välkommet med lite extra cash och jobbet låter ju kul. Ska ringa och snacka närmare om saken här i dagarna.

Snart är det jul också. Helt galet. Har varit relativt snölöst fram tills ikväll då det helt utan förvarning ramlade ner en himla massa jättestora snöflingor från skyn. Skönt med lite snö för omväxlingens skull. Snart kanske man får dra fram skidorna på riktigt? Der är lite deprimerande när det är helt snölöst och kolsvart ute. Snön kan dock vara lite lömsk speciellt när den kommer så här utan förvarning och lägger sig på onda islager. Ni skulle sett Jockes (klasskompis) stiliga vurpa när vi gick hem från skolan. Först halkade han till lite och yttrade ett överraskande "Jävlar!!" medan han återfick balansen. Det gick dock inte mer än max två sekunder till innan han halkade till ytterligare en gång. Den här gången gick det dock något värre, han snurrade runt typ 760 grader i luften innan hans knä krashade ner i den hårda isen och skakade om alla ankars (vårt bostadsområdes) hyreshus i en enorm jordbävning. Jag har aldrig sett något liknande. Några träd välte och tvättstugan blev slukad av en enorm spricka som öppnade sig i marken. Sedan gick vi hem till mig och invigde min ugn, käkade pizza och kollade senaste PrisonBreak.

Hade förresten studentverkstad idag vilket går ut på att man ska fixa enklare utrustning som kablar, hörlurar och sånt. Nu gjorde vi det dock i lite större skala tillsammans med ljudtvåorna. Det var väldigt trevligt, dessutom bjöds det på glögg och pepparkakor. Alla tyckte glöggen smakade skumt förutom jag som tyckte den var helt okej. Dock tyckte jag pepparkakorna smakade skumt vilket ingen annan verkade göra. Det är inte lätt att alltid vara den enda som är normal alltså. Haha.

Imorn är det fredag. Planen är att vara duktig och plugga till nästa veckas tenta. Ska försöka hinna redigera lite rullband till radiotekniken också. Får se hur det går med det. Känner mig jävligt trött just nu så det skulle inte förvåna mig om jag sov bort hela dagen imorn. Jag har sovit som fan alltså sedan jag började träna igen. I love to sleep. Synd att man måste uträtta saker här i livet också. Jag var förresten på luciavaka på kåren i tisdags med J. och J.2. Träffade lite nytt respektive gammalt folk, och det var dessutom schyssta band på scenen. Skickliga musiker - me like. Blev ett antal öl, lite sprit och vegetariskt hos J. Det var sweet. På lördag är det julfest. Det blir nog också nice.

Damn. Nu lägger jag ner. Later!

Soundtrack if this blog
The Hellacopters - Misanthropic High

Andra bloggar om:
, , , , , , , , , ,

Braveheart

I dagarna kollade jag på en av mina absoluta favoritfilmer, nämligen Braveheart som handlar om William Wallaces (Mel Gibson) kamp för Skottlands frihet och självständighet. Vid närmare eftertanke så är det nog fan den bästa filmen jag sett. Den har allt: musik, skådesspelare, handling, miljö, dialog, dramatik, action, humor osv. Helt otroligt bra. Det bästa Mel Gibson åstadkommit kan man väl lugnt konstatera. Jag sitter alltid med gråten i halsen när Murron (Williams fru) begravs, och när William Wallace yttrar sitt sista ord i livet, "freedom", medan alla förväntar sig att han ska be om nåd för att slippa tortyr. Det slår aldrig fel alltså, helt oberoende av hur många gånger man sett filmen. Den blir bara bättre och bättre ju fler gånger man ser den och tro mig, jag har sett den väldigt många gånger nu. Det är precis så här som bra film ska vara. Kan väl tillägga att den vann oscar för bland annat bästa film 1995.

Jag skulle lätt byta ut valfri dödssynd mot att inte ha sett Braveheart. Med andra ord, se den för fan!


Braveheart


Soundtrack of this blog
Iron Maiden - The clansman

Andra bloggar om:
, ,

Gratis är gott

Någon skickade DEN HÄR sidan till mig idag. Det går tydligen ut på att värva ett visst antal medlemmar så får man gratis prylar typ presentkort, tv-spel och lite annat smått och gott. Jag tyckte det lät helt festival, speciellt för mig som är fattig student och lever på enbart pasta och sås. So c'mon, do it! Jag ger er min rock 'n roll-välsignelse som i sin tur inte kan mätas i pengar. Haha!

Gratis är dessutom gott som fan.

Soundtrack of this blog
Evergrey - In the wake of weary

Andra bloggar om: , ,

Death? What you all know about death?

Då var man halvvägs in på veckan och jag har inte fått gjort ett skit av det jag tänkte få gjort. Har visserligen tränat som ett djur. Hela överkroppen värker och det skulle inte förvåna mig om underkroppen också känner för att börja värka när jag vaknar imorn. Jag måste dock medge att det känns väldigt skönt att man börjar komma igång med träningen igen. Idag kom det t.o.m. lite snö så snart kanske man kan dra fram skidorna och leka Gunde i Piteås skogar.

Jag kollade på "Plutonen" idag också. Alltså damn, det måste ju typ vara en av de bästa filmerna någonsin. Krigsfilm i mitt hjärta. Om det är något bra de stora krigen fört med sig så är det ta mig fan alla filmatiseringarna. Plutonen är lätt bland de bästa. Willem Dafoes (eller Sgt. Elias som karaktären heter) fina pose när han bli ner-gunnad är så odödlig. I klass med Rocky när han sprungit upp för trappan i Philadelphia och sträcker upp armarna. Det är något helt magiskt med den; något större än livet, men samtidigt något tragiskt och vidare något befriande. Det bara skriker "Take me home, set me free" om den. Jag känner nästan alltid att det börjar vattnas i tårkanalerna. Så vackert alltså. Så jävla bra film.


Willem Dafoe - Sgt. Elias


Soundtrack of this blog
Children of bodom - Everytime I die

Andra bloggar om:
, , , , ,

Julfest, SwedenRock och nästa generations drog

I helg har det varit party, både fredag och lördag. På lördag hade vi julfest och jag säger bara damn... jag tror jag aldrig käkat så god julmat alltså. En miljon olika sorters fiskar med massa olika såser, en himla massa köttsorter och potatis, skuma (men goda) efterätter, goda snapsar och öl, spetsad glögg osv. Ja, det var helt enkelt helt topp. Lägg till lite V.I.P. bastu och bastutunna och ytterligare några bärs så kan det ju inte misslyckas. Yehaaa. Synd att Nicke jobbade dagen efter och inte kunde följa med ut på krogen, men vi hade jävligt kul ändå. Vissa blev något dragna, men det är ju så det ska vara.

Nu är dessutom första banden till SwedenRock presenterade. För att citera Nicke "Fan, de har bara 6 band man vill se nu och det är redan bättre än förra året". Med andra ord 6 jävligt bra band! För att nämna några: "Heaven and hell" (Black Sabbath men med Dio bakom micken istället för Ozzy), "Blind Guardian", "Motörhead", "Randy Piper's Animal", "Kreator", "Hardcore Superstar" och "UDO". Tyvärr missade jag webcasten av Kick-offen som jag hade velat se, pga. julfesten. Allting talar dock för att det blir sveriges hårdaste festival även 2007.

Sweden rock here we come!

Igår gjorde jag inte mycket mer än att sova bort bakfyllan. Hängde med Nicke och köpte lite film. Jag hittade "Vanilla sky", "Kingdom of heaven", "Walk the line" och "Jackie Brown". Vi kollade Jackie Brown och Nicke den jäveln lyckas som vanligt med att somna, för att sedan vakna när det är 10 minuter kvar och fråga "Vad hände?". Dock ska han ha lite cred för att han ska investera i en soffa (fastän den bara kostade 400 spänn). Äntligen kan man börja slagga någorlunda humant hos honom efter alla krogrundor. Woho. Nu blev jag sjukt sugen på kebabpizza (vi käkar typ alltid det efter krogen). Jag utfärdar härmed en varning. Käka aldrig kebabpizza på kalles i Haparanda. Den är extremt beroendeframkallande, och risken för abstinens är extrem. Den är som heroin. Kalles kebabpizza alltså - nästa generations drog. Jag vågar inte tänka på vad som skulle hända om man mixade ner pizzan och injicerade den direkt i blodet. Närmare nirvana kommer man troligen inte.

Nästa helg blir väldigt vit då jag ska leka ljudtekniker för ett mindre arrangemang i Piteå. Det är en massa demoband som kommer spela totalt 24 timmar musik. Det blir 12 timmar på vardera fredag och lördag. Det ska bli kul att känna på grejerna live osv. Är ledig hela veckan och min plan är att göra bort allt ogjort skolarbete samt träna järnet tillsammans med Jocke (klasskompis).

Hm. Nu gick tydligen strömmen här också. Tur att man sitter vid farsans bärbara dator som har backup batteri. Hade blivit så jävla less om jag hade skrivit så här mycket vid min egen dator bara för att tappa allting när strömmen går. Thank you so fucking much back-up battery. Sing hallelujah! Ryggsäcken är packad och iPoden är laddad, nu ska jag börja röra mig mot busstationen. Amen.

Love and peace.

/Mike

Soundtrack of this blog
Mötley Crüe - Dr. Feelgood