Life in a bag

Jobbade på vad som måste vara Stockholms lugnaste Systembolag idag. Det var nytt och fräscht men bara en kassa var igång. Det var lite apokalypsfeeling. Som att 90% av mänsligheten hade dött ut. Trevliga människor som jobbade där iaf. Kommer nog jobba fler gånger där.

Kollade på outsiders just. Handlade om folk som övergett samhället och flyttat ut i skogen. Som i Into the Wild. En kvinna bodde i en grotta på Gotland, en kille i skogen utanför Örebro och en hel familj bodde nånstans i värmlands vildmark.

Jag känner också att det skulle vara sjukt fint att ha sitt liv i en ryggsäck. Inga måsten. Ingen prestationsångest. Ingen stress.

Jag vill dock inte vara på ett enda ställe. Jag vill åka runt och se saker. Använda kroppen. Kanske cykla runt i världen eller något...

Jag vet inte hur, när eller var. Men jag vet att jag vill göra det nångång. Ska börja ta mer jobb nu och försöka spara lite pengar varje månad.

Life is short. You gotta live.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback