Kings of Leon - Pyro

Idag kör vi lite fantastiskt bra musik från ett av mina absoluta favoritband - Kings of Leon. Ända sedan jag hörde "Only by the Night" för första gången nångång under 2008 (just innan de blev sjukt stora, iaf här i Sverige) har jag älskat musiken. Just Only by the Night-skivan, tillsammans med ett par andra skivor sätter soundtracket till ett speciellt avsnitt av mitt liv. Use Somebody, Sex on Fire och Closer är nästan overkligt bra låtar. Hela skivan har så mysig, underbar atmosfär och Caleb sjunger som en gud.

Senaste plattan levde såklart inte riktigt upp till Only by the Night, men den har sina guldkorn. Pyro är ett av dem. Såg videon för första gången idag, och blev speechless. Magiskt bra! Får kalla kårar av välbehag.



All the black inside me is slowly seeping from the bone
Everything I cherished is slowly dying or its gone
Little shaking babies and drunkards seem to all agree
Once the show gets started its bound to be a sight to see

I won't ever be your cornerstone
I don't wanna be here holding on
I won't ever be your cornerstone


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback