Löpträningsappar för iPhone

Jag funderar starkt på att investera i en pulsklocka för att hålla koll på mina träningspass, men innan jag spenderar en mindre förmögenhet tänkte jag testa apparna som finns för iPhone. Med hjälp av löpträningsapparna kan man till exempel hålla koll på vilka rutter man sprungit och få dem utplottade på en karta, man kan även få info om till exempel sträcka, hastighet och i vissa fall kaloriförbränning. Det går även att smidigt dela med sig av sin träning på till exempel facebook. Eftersom iPhonen inte kan mäta puls (som pulsklockorna kan) vet jag dock inte hur tillförlitlig kaloriförbränningsinfon kommer att vara. Å andra sidan kostar apparna bara från gratis upp till ungefär 100kr medan pulsklockorna kostar allt från 1000-4000kr.

Anyways. Här är apparna som jag laddade ner från appstore:

Runmeter GPS (38kr):


Runkeeper (gratis):



Nike+ GPS (15kr):


Runtastic (gratis):



Återkommer med lite info när jag testat respektive app samt en liten sammanfattning när jag hunnit testa alla. Kanske testar några till om jag orkar, men dessa verkar vara de vanligaste. Känns redan nu som att löpträningen kommer bli lite roligare.

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback