Första gympasset på en evighet

Var och tränade på gymmet första gången på ett par veckor. Ska försöka få igång gymdrivet ordentligt igen. Jag springer ju visserligen och förbränner en del kcal, men man vill ju gärna behålla lite muskelmassa också. Idag körde jag bröst, axlar och lite mage. Hade ökat i nästan allt. Visserligen en ganska blygsam ökning men nevertheless en ökning. Brukar oftast bli så när man varit borta från vikterna ett tag. Musklerna hinner vila ordentligt och bygga på sig. På det stora hela har jag dock tappat i styrka sedan jag var med i medicinstudien. Har även gått ner ett par kilo i vikt så det kanske är oundvikligt att det ryker lite muskler på kuppen.

Ställde mig på vågen som visade 72,4 kg. Brukar visa +/- något kilo beroende på hur mycket vatten man har i kroppen. Känner mig i ganska bra form rent generellt. En bit kvar till beach 2011 men ändå en bit på vägen. Har lite fobi på att posta bilder på mig själv men tänkte försöka övervinna den. Här är min dagsform:




Har skapat en ny kategori som jag döpte till "Träning". Tänkte försöka blogga lite seriösare om min träning. Tror det kan vara peppande för mig och träningen om jag delar med mig av den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback