Jag vill gå på en Hellacopters-spelning!

Om det är något jag har ångest över är det att jag aldrig hann se HELLACOPTERS medan de fortfarande inte hade hunnit lägga ner. Lätt ett av de bästa rockbanden ever. En kall öl och ett hett Hellacopters på någon liten sunkscen på ett random hak i stan hade suttit som en chuck norris-roundkick i huvet på någon lame ass redneck - perfekt!

Jag diggar främst de lite äldre grejerna även om de gjorde mycket bra skit på sina senare dagar. Rock n Roll is dead känns ju sjukt underskattad. Kanske för att allt pekar mot att Rock n Rollen är död på riktigt. Det var fan bättre förr. Lyssna typ på "Soulseller" från dagarna då Dregen fortfarande var med i bandet. Energirock!




Och covern på Stones "Gimme Shelter" är tamejfan bland det bästa jag hört. Typ bättre än orginalet, som också är jävligt bra. Lyssna! Rock n roll-pleasure!



R.I.P Hellacopters :(


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback