5 oktober 2010

Hej kära blogg. Idag har jag varit på övning i människa-datorinteraktion. Det var okej. Vi började skissa på ett gränssnitt för vår lilla auktionssida. Läraren läste igenom våra skisser på möjliga användare. Jag hade givetvis döpt min fiktiva användare till Leif. Han är VD, rik och gillar konst, vin och whiskey. Han använder vår tjänst för att han är ute och reser så mycket att han inte har tid att närvara på auktionen när den går på riktigt. Visst låter det kul? HAHAHA. Njae. Men det är småintressant faktiskt. Har börjat se på hemsidor och program på ett helt annat sätt nu. Tänker konstant på hur man kan göra saker lättare att använda och det är i princip det som är syftet med kursen också.

Efter MDI:n blev det lunch på kåren. Jag åt den goda currykycklingen som blev över från igår. Den var lika god idag. Bäst av allt var att det typ var 0 kö till mikrovågsugnarna. Till och med Adam och Mårten var chockade. Det var som en scen ur Langoljärerna.

Sen var det dags för en föreläsning i MDI som jag inte snappade upp så mycket ifrån. Tror jag somnade någon minut också. Han pratade om någon affich man kunde skriva ut och sätta upp på toaletten för att få ut det mesta från föreläsningen. Tror jag ska göra det. Har tänkt lite på det där med toaletter... jag har nog läst ut alla tidningar som jag har på toaletten ett tiotal gånger vid det här laget. Om jag slår ut all läsning på en livstid så har jag nog läst mer på toaletten än någon annanstans. Tror fan jag ska börja förvara mina kursböcker på toaletten! Genious yes sir.

Nu på kvällen har jag bara skrivit uppsats och tvättat kläder. Nu dricker jag ett glas vatten och filosoferar över kognitiva processer som uppsatsen handlar om. Känner mig som en psykolog.

Lite bilder:


Christian och Mårten på lunchen


Föreläsning at the school


En småtrött Mikael i uppsatsskrivar-mode.


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback