Skivköp

Idag köpte jag ett par skivor för första gången på ett ganska bra tag. Tiden var kommen. Det blev Kings of Leon - Only by the night och Coldplay - Viva la vida.



Jag har lyssnat sjukt mycket på de här plattorna det senaste året. Båda är magiska och ligger mig varmt om hjärtat, så det kändes helt enkelt käpprätt fel att inte äga dem. Kings of Leon-omslaget är fan bland det snyggaste jag har sett.

Jag tycker alla borde lägga någon hundring på att köpa den musiken de verkligen lyssnar på. Det är ju egentligen sjukt billigt med tanke på hur mycket man får av musiken. Bara för att musik är så tillgänglig idag så har folk fått för sig att aldrig betala för den. Dagens fundamentala inställning till musik måste förändras, annars tror jag musikutbudet kommer dala rejält i framtiden. Men det är väl så människan är till sin natur. Det måste alltid få gå lite åt helvete innan man öppnar ögonen.


Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback