Lost

Har kollat väldigt mycket Lost senaste tiden. Det kanske är världens bästa serie, i alla fall en av de mest komplexa och genialiska som mig veterligen existerar. Handlingen är så skruvad att det är helt omöjligt att förstå hur någon människa kan åstadkomma ett så utflippat manus. All cred till hjärnorna bakom serien!



Jag har gillat Lost i perioder. Efter att jag hade sett första och andra säsongen var jag ganska less. Det kändes som att det bara blev fler och fler frågetecken i serien. När man trodde att man hade fått svar på något så visade sig snart att det inte alls var något svar, utan något som bara skapade fler frågor. Kul till en början kanske men tillslut blev det helt enkelt för mycket dimma och för lite klarhet. Det har alltid varit spännande men stundtals kändes det som att det blev för mycket utsvävningar och för lite framåtdriv, så jag kollade inte på serien igen förrän säsong tre och fyra var klara. Man fick en del svar på frågetecken från de första säsongerna, men samtidigt började serien förgrena sig i helt nya riktningar vilket gjorde det hela än mer svårsmält. Ytterligare något år flöt iväg och plötsligt är lost inne på sin sista säsong, dags att börja kolla säsong fem och sex med andra ord! Nu har jag kollat igenom säsong fem på bara några dagar och kan bara konstatera att Lost är så sjukt jävla bra så att det är sjukt. Det är så galet tillfredställande att se hur den sjukt feta säcken med frågetecken äntligen börjar knytas ihop. Varje avsnitt är som en julafton i miniatyr. Alla teorier och filosofier man utvecklat börjar äntligen få lite klarhet. Säsong fem är lätt den bästa säsongen hittills! Ett klimax som de fyra första säsongerna effektivt byggt upp inför, och som med all sannolikhet kommer nå sin topp under den sjätte och sista säsongen. Än så länge har det bara kommit ut tre avsnitt av säsong sex och jag kan konstatera att jag kommer följa sluttampen av Lost slaviskt. De sista stora fråtecknena kommer äntligen få sitt facit! It's to good to miss.

Hoppas att killen som dog i tunnelbanan (rip) inte följde serien. Skulle jag dö idag skulle jag inte få ro. Inte förrän jag sett avlutningen av Lost. Amen!


Läs även andra bloggares åsikter om
, ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback