TV-spelsdesign och ett gääääsp!



Har just läst 40 sidor i min bok om TV-spelsdesign. Det handlade om hur spelvärldar är uppbyggda och vad man ska tänka på när man designar sin spelvärld. Ska den vara realistisk? Abstrakt? Hur ska spelaren kunna röra sig i världen? Vad finns det för begränsningar och möjligheter? Hur förflyter tiden i världen och hur påverkas världen av tiden? Det är några av frågorna som berördes. Bara så ni veeeeet. Mot slutet började jag känna att det var lite intressant, men jag gissar att de flesta inte bryr sig. Right? Ska hur som helst ha ett seminarie i ämnet imorn. Fast SL rekommenderar tydligen folk att stanna hemma pga. väderkaoset. Undra om det funkar som ursäkt ifall man inte dyker upp?

Nu ska jag sova. Ska upp om exakt fem och en halvtimme. Då smäller det! Sverige - Finland!!! It's gonna be legendary!

Peace!


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback