Ribs-orgie och Pub Anchor

Äntligen! Finally! Amen hallelujah! Igår var vi och käkade ribs på Texas Longhorn. Tror inte jag hade käkat ribs sedan jag bodde i Norrköping. Ett inslag som i sin frånvaro lämnat ett djupt, mörkt hål efter sig i mitt liv. Men igår var tiden kommen att fylla igen hålet igen. Ribs är nog fan bland det bästa som går att förtära. De små köttstyckena med den fantastiska barbeacuesåsen i kombination med gyllengula pommefrites ackompanjerat av en utsökt coleslaw-röra. Damn! Jag vill bara leva på ribs. Stort plus till Texas Longhorn som tillämpar den ädla konsten att frysa ölglasen innan ölen serveras i dem. Lyx!


Mums!!!

Var en sväng på Pub Anchor efter ribs-orgien. Blev ett par öl samt en bränd femtilapp i spelmaskinen. Lady fortune var inte med mig den här gången. J hade dock lite tur. Synd att hon slösade bort all sin tur på någon annans spel. En halvfull snubbe bad henne nämligen dubbla på deras maskin (man har fyra okända alternativ, två av dem dubblar pengarna). Tror hon lyckades dubbla fyra eller fem gånger i rad!!! Kul för den halvfulla snubben.

De hade även ett liveband kvällen till ära - Riff Raff. Sjukt bra och tighta snubbar. Spelade bara hårdrockscovers. Gitarristen lyckades med konststycket att bränna sönder två gitarrförstärkare under de första minuterna av spelningen, vilket resulterade i en grav försening då de fick fixa en ny. Tror han brände sönder den tredje också mot slutet av spelningen. Måste ha varit felkopplat någonstans.

Nu ska jag sparka igång den här lördagen. Peace!


Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback