Kalorier, tv-spel, sommarjobb och vinter-OS

Var och tränade kondition igår. Det var uppgjort för en hård kamp mellan mig och kalorierna. Jag hann bränna 440 stycken innan jag slängde in handuken och begav mig mot bastun. Win!

Idag har jag haft projektmöte med min grupp i kursen mediegestaltning. Vi håller på att ta fram ett spelkoncept som vi ska pitcha för klassen och några människor från tv-spelsbranchen någon gång i mars. Vi har döpt vårt spel till SPACE RACE och som namnet förtäljer är det alltså ett racingspel. Det ska utspela sig i en post-apokalyptisk värld där naturkatastrofer har reducerat mänskligheten till en ynka tiondel av sin ursprungliga storlek. Tror det kan bli en hit!

Har även skickat in en ansökan till SR angående sommarjobb. Lär ju inte ha så stor chans att få något men måste ju försöka. Ska söka fler jobb imorn.

Nu är det ju som bekant vinter-OS och Sverige har redan tagit två guld. Grattis Kalla och Ferry! Jag har aldrig varit så mycket för att kolla OS med undantag för hockeyn, men nu har jag fan gått och blivit frälst helt plötsligt. Följer nästan alla grenar slaviskt så fort jag får chansen. Har bestämt mig för att åka lite längdskidor när jag kommer hem till Norrbotten nästa gång. Synd att jag inte har mina skidor här i Sthlm. Det är ju ganska redigt med snö just nu.

Peace!


Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback