Smooth bananas

Då var det återigen dags för en inblick i the amazing vardag of Mikael. Idag har jag fått lära mig allt om hur en tryckpress fungerar. Man sätter en bunt med papper i ett fack, drar i en spak, väntar på att papprena ska åka fram och tillbaka i maskinen, ta sig fram mellan cylindriska rullar, kugghjul, fuktrullar och allt annat som gör livet lite roligare, för att slutligen komma ut på andra sidan av maskinen. Därefter mäter man på sitt papper med en liten apparat och kontrollerar att färgen är jämnt utspridd. Sedan vrider man på några rattar på tryckpressen, drar återigen i spaken och hoppas på bättre resultat. 500 pressningar senare börjar man få till det. Man kan tydligen utbilda sig till tryckare. Det tar över ett år och verkar inte speciellt roligt.

Nu kom Joe hem efter att ha varit och handlat ett stycke nötter till Pad Thaien som vi ska slänga ihop nu. Sen ska vi spela in sång till min nya låt hoppas jag.

Det blir en hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback