Sändning

Jag börjar få lite ångest över mattekursen som jag läser just nu. Jag har typ gjort fem uppgifter på planeringen sedan kursen började, och det börjar ju vara ett tag sedan. Det var väl iofs nästan lika illa under förra kursen och då ordnade ju det sig tillslut. Dock blev det galet långa dagar framför matteboken. Hade hoppats på att jag hade fått lite mer rutin inför denna kurs men nej, det hade jag tydligen inte. Det kändes så skönt när man klarade tentan så antagligen ansåg jag mig värd lite semester. Synd att den blev lite utdragen bara. När jag kommer tillbaks till Norrköping så väntar nog ett väldigt ambitiöst upplägg för att detta ska gå vägen. Det fixar sig!

Nu är jag som sagt i Gamleby och hänger lite. Ikväll har Johanna och hennes klass sändning. De ska sända ett par informationsfilmer samt en dramaproduktion (jag är statist!) som de har producerat. Johanna är producent för en av informationsfilmerna. Den handlar om Gamleby folkhögskola. Jag har fått hjälpa till med lite ljudbearbetning och specialeffekter.

Nu tror jag äntligen att jag har kommit på vad mitt företag ska heta, men jag håller det hemligt tills vidare då det fortfarande saknas ett par procent för att jag ska vara totalt idiotsäker på det. Det känns i alla fall bra och cleant. Ligger ganska bra i munnen också.

Imorn åker vi hem till Norrbotten. Det blir nog trevligt. Jag ser fram emot att få basta med en kall öl i handen. Mmmm... underbart. Nästa vecka har vi även klipptid i Luleå vilket betyder att jag måste komma på vad för slags hårkreation som ska eftersträvas. Jag tror i alla fall att jag vill ha kvar lite längd.

Nu ska jag räkna lite matte. Hepp!

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tja! Kul att du läser! Snart ska jag också hem till kalla Sverige igen och Basta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback