Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer

Igår impulsgick vi på bio och såg premiären av "Fantastic four: rise of the silver surfer". Jag förväntade mig att den skulle vara helt okej och det var den också, varken mer eller mindre. Eventuellt en gnutta mer.

Filmen handlade som väntat om den fantastiska fyran som återigen ska rädda världen från sin undergång. Den här gången är det en kosmisk, silverfärgad varelse på en surfbräda som hotar världen. Varje planet som silversurfaren besöker går under efter 8 dagar. Dock så visar det sig att silversurfaren inte har något personligt mot jordborna, han förbereder nämligen bara planeterna för att bli uppslukade av hans herre, värdslukaren Galactus. Detta i utbyte mot att han inte slukar silversurfarens egen planet. När tjejen i den fantastiska fyran möter silversurfaren så frågar hon honom varför han förstör deras planet, varpå han svarar att han helt enkelt inte har något val. Dock får en serie händelser surfaren att tänka om. Kanske han trots allt har ett val?

Var den värd de 90 riksdalerna som biobiljetten gick loss på? I relation till de andra superhjältefilmerna (spider man, super man, the hulk osv.) så tyckte jag nog ändå att den stod sig ganska bra. Gillar man den här typen av film så är den alltså helt klart sevärd. Specialeffekterna var snygga, storyn var helt okej och skådespelarinsatserna för ändamålet i fråga sög ju inte totalt. Eftersom jag personligen tycker att silversurfaren är helball som karaktär så ger jag filmen en svag 4 av 5 möjliga. Gå och se den, och glöm för guds skull inte baconchipsen!

Betyg: MMMM

image51

Andra bloggar om:
, , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Skitfilm i samma klass som Spiderman 3. För mycket sidospår och olika lösryckta stories som gick in i varandra och inte hade någon röd tråd. Men visst, som bakfylleunderhållning funkar det

Postat av: Mikael

Nja, jag tyckte den var bättre än spiderman 3. Daredevil är en skitfilm.

2007-08-20 @ 22:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback