Sleepy eyes

Jag känner mig riktigt seg på bloggfronten. Det är bara för att det är så mycket skolarbete just nu. Jag har suttit uppe hela den här lördagskvällen och skrivit laborationsrapporter, och jag har fortfarande en kvar. På måndag ska de lämnas in så jag får skylla mig själv när jag sätter igång så här sent. Jag vet inte varför men jag har svårt för att ta tag i saker långt innan de ska lämnas in. Det sitter liksom någon psykisk spärr i mig. Jag måste alltiud sätta igång i sista sekunden, men jag tror även att det är då jag arbetar som bäst även om det kan kännas aningen stressigt ibland. Jag minns att jag läste i min körkortsteoribok för länge sedan, att mild stress kan inverka positivt på prestationsförmågan. Det stämmer nog.
Well, anyway. Så fort jag är färdig med alla tentor och skit som jag har nästa vecka så ska jag ta tag i allt bloggandet på riktigt. Har några ruggiga skivor som jag väntar på att recensera bland annat. Jag gillar verkligen att skriva, och på senaste tiden känns det som att jag inte mättat mig på den fronten.

För övrigt så kan jag upplysa er om att jag håller på att bilda band just nu med några klasskompisar. Inget seriöst än så länge, utan mest bara för att få spela tillsammans med annat folk och ha kul. Till att börja med så blir det inget eget material utan en hel jävla bunt Meshuggah-låtar.
Meshuggah är knappast det lättaste att spela, man måste ha ganska stabil rytm-känsla. Alla som hört dem vet med stor säkerhet vad jag snackar om. De är bland sveriges mest tekniska band, så jag ser det som något av en utmaning att tolka deras låtar. Tror det blir kul.

Nu ska jag gnugga ögonen och fortsätta med skolarbete. Later!

Soundtrack of this blog
Meshuggah - Soul burn

Andra bloggar om:
, , , , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Meshuggah är grymma! Har haft svårt att komma in i dom men gillar starkt Destroy|Erase|Improve. Inte det första band man börjar göra covers på om man ska börja lira. Ni har ryggrad iaf, hoppas det går bra!

Hur går skrivandet annars? Skriver du nåt mer förrutom på bloggen? Det finns inget som att skriva. Det är den bästa terapin för mig. Utan skrivandet hade jag säkert gjort en Falling Down för längesen =). Genom att skriva är det enkelt att kanalisera sina känslor, frustration, ilska, ja fan allt och må bättre efter det.

Vet inte om du hört sista låten på Stone Sour's debutalbum? Omerta heter den, en spoken word historia som Corey skrivit ihop. Jävligt bra och den inspirerade mig till att skriva en liknande, fast ur mitt eget lilla perspektiv!

Keep up the good work och lycka till med studierna! Här är målet Polishögkolan 2007 så det är lika bra att du börjar köpa din musik ;)

2006-10-22 @ 19:49:49
Postat av: Mikael

Tomczek: Jo meshuggah är skitgrymma. Jag gillar också destroy/erase/improve grymt mycket. Jag hade väl också lite svårt att komma in i dem från början, de gör ju inte direkt någon slagkraftig hitmusik som fastnar på hjärnan direkt. Det som är så grymt är deras kreativitet när det kommer till taktarter, och sättet de lyckas blanda in typ jazz/fusion element i stenhård metal.

Haha, nä jag skriver inte så mycket mer än det på bloggen. Förutom senaste veckorna då jag skrivit mycket skolarbete i form av laborationsrapporter. Men jag älskar också att skriva. Nu är bloggen en del av min vardag som är nödvändig för mig. Om jag inte får jobba med musik så vill jag gärna ha ett yrke där jag får skriva av mig. Kanske startar en musiktidning eller något. Då kan vi bli partners ;)

Japp, stone sours debutalbum är fan skitbra. Det senaste släppet, come whatever may, var också bra fast inte i klass med debuten. Självklart har jag hört omega. Om du läste min blogg för typ ett år sedan så har jag en rubrik som lyder "Do you serve a purpose or purposely serve?". Tycker den är grym med mycket att reflektera över. Såg dem live på hultsfred. Skitbra!

Tack tack! jag kämpar på med skolan. Hade just en inspelningspresentation och den gick ganska bra. Ojdå. Polishögskolan, det lät häftigt. En trummis i ett band som jag provspelade i har sökt in typ 8 gånger och inte kommit in. Jag har hört att genomsnittsåldern på de som kommer in är ganska hög? Typ 28 eller nåt? Anyway, I wish you luck man :)
Och btw så köper jag alla skivor som jag tycker är bra! Har över 150 cd-skivor och över 100 LP-skivor. Nästan 100 DVD-dilmer också, haha. Fast du har säkert mer! :P

2006-10-23 @ 15:26:09
Postat av: Tomczek

Hehe, du har mer DVD-skivor och album än mig totalt. Löst räknat har jag runt 100 cd's och kanske runt 7 musikdvd's. Ska börja beställa mer konsermaterial och sånt från mina favvoartister. Ska kanske få Porcupine Tree's första musikdvd som släpptes för två veckor sedan eller Mastodon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback