Looking at myself in the mirror... Who are you?

Long time no blogging. Senaste veckan har varit lite jobbig med två tentor. De gick väl så där. Tror det blir omtenta eller så klarade jag just och just. Antagligen omtenta. Det känns som att jag måste dra i bromsen och bara fundera ett tag. Måste bestämma mig för hur jag ska tackla skolgrejen, jag måste liksom strukturera och organisera mig. Jag behöver ordning nu. Känns som att jag flyter runt utan att veta vart jag är på väg. Jag vet inte om Piteå och musikhögskolan är rätt för mig, men jag går här ändå. Hellre det än ingenting liksom. Jag vet att jag vill syssla med musik åtminstone. Jag hoppas att framtiden visar att jag inte är helt ute och cyklar här, men just nu känns den väldigt suddig. Jag känner mig vilsen i mig själv. Mest av allt skulle jag bara vilja åka bort. Långt, långt bort härifrån och ifrån alla jag känner, bara för att lära känna mig själv.

Jag vill till Japan.

Snart....

Soundtrack of this blog
Asian kung-fu generation - Blackout

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Det låter som om du har samma tvivel som jag har haft ett tag nu. Även fast det inte är en nämnvärd stor skillnad mellan oss (fyra år va?) så är det skillnad på att du känner det tidigare än vad jag gjorde. Det tog ett bra tag (ungefär 5 år på en högskola, lite arbetslöshet, jobb då och då samt att vinna en gitarr) innan jag insåg vad jag ville göra. OCH jag vet fortfarande inte.

Det är ok att vara vilsen i sig själv, det finns så många alternativ att välja mellan så det är väl klart att man inte ska kunna veta utgången redan nu, eller hur? Det är musik du vill syssla med, bra och du verkar ju iaf vara på rätt spår men i slutändan är det ingen annan än du som kan känna exakt vad du vill göra och då får du fatta ett beslut och ta konsekvenserna. Kom ihåg att det alltid finns en södrare del av Sverige också! =)

Lycka till i dina val och beslut!

Postat av: Mikael

Tomczek: Jo precis. Jag är mest rädd för att jag ska utbilda mig till något bara för att upptäcka att det är något annat jag vill syssla med när jag är färdigutbildad. Men det verkar ju vara ganska vanligt i dagens samhälle... att det inte är så många som verkligen jobbar med det som de är utbildade till. We'll see. Får hoppas att man inte kör i en återvändsgränd bara.

Om jag bor i Sverige så ska jag nog som sagt till göteborg när jag är färdig här i Piteå. Men jag vill också utomlands, långt bort från Sverige. Jag vill ha nya människor, ny kultur... så mycket nytt som möjligt för att liksom känna att man bygger på något från scratch, och på så sätt lär känna sig själv på ett nytt sätt. Man får se vad framtiden för med sig helt enkelt, och hoppas på att det är något bra :)

2006-10-29 @ 13:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback