Sagan om den sjuke mannen och PLAN B

Oh fyfan, livet är inte lätt när man är sjuk. Snorar och hostar som en räkelbääwp! Okej, en quick update då. Inte för att det finns så mycket att uppdatera men vi kör ändå.

Det börjar närma sig nu, sista dagen för att söka in till högskolor och universitet, den 15 april. Jag hade nästan helt klart för mig att jag skulle pysa iväg till staden i söder, Linköping, och studera lite japanska medan jag försöker komma in på musikproducentsutbildningen i Norrköping. Men guess what? Det sket sig, tror jag. Fram till för nån vecka sen så hade de japanska språk, kultur och samhälle samt nåt annat som fristående 5p-kurser, nu har de dock tagit bort alla 5p kurser (som inte krävde nån speciell behörighet) och sattit ihop dem till en fet 40p-kurs "Asienkunskap", som kräver Matte E, Fysik B och Kemi A.

Jag har inte matte E.

Det fula är att man egentligen inte behöver matten, kemin och fysiken för själva japanskastudierna, utan för programmen som japanskastudierna ger behörighet till, typ internationell ekonomi och nå civilingenjörs-CRAP. Jag vill inte ens ha behörighet till de utbildningarna, kan man inte få läsa japanska utan matte E; och utan att få behörighet till program man ändå inte är intresserad av?

Japp, den frågan skickade jag iväg till kursanvarige. Puckat jävla skitsystem om det inte går att göra så.

Iallafall... jag behövde en plan B och det blev ljudtekniksutbildningen i Piteå på 80p. Där skulle jag få bra förkunskaper för musikproducentprogrammet också, samt tillgång till en KICK ASS studio. Jag skulle inte ens behöva studentbostad för jag skulle flytta in i studion. De skulle få köra ut mig därifrån med gaffeltruck. Muahaha. Till piteå så antas 5 pers på betyg och resten, 11 pers, på antagningssprov. Tror jag ev. skulle kunna komma in på betygen men för säkerhetsskull så drog jag förbi bojan och min gamla ellärarinna SEIJA. Hon är ganska metal. Visade ett av antagningsproven (som är i ellära) och hon tyckte det var skitlätt. Det tyckte jag också, ungefär. Läste ju ellära i 1an på gymnasiet men det var ju ett tag sen. Men när hon gick igenom skiten så klarnade det snabbt som en oljad blixt. Fick en bok av henne som jag ska läsa i och sen borde det fixa sig. Andra antagningsprovet är i musikteori, det borde inte vara några större problem.

Om det mot förmodan skulle gå så att jag varken kommer in i Linköping eller i Piteå så kan ni vända blicken mot svampmolnen som uppstår på respektive plats.


Kabooom.

Nu ska jag fortsätta snora och fixa lite te. LATER!

Justja en grej till. In Flames kommer till hutlsfred!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

Soundtrack of this blog
In Flames - Take this life

Andra bloggar om:
universitet, högskola, linköping, piteå, ljudteknik, musikproducent, ellära, svampmoln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback