Skivrecension - Hardcore Superstar

21030-27

Hardcore Superstar - Hardcore Superstar (2005)

Jag har aldrig varit något större fan av Hardcore Superstar men efter denna platta samt spelningen på Sweden Rock Festival 2006, som jag hade nöjet att beskåda, så har de bara vuxit i min ögon (och öron). Det här är alltså senaste släppet och jag vågar väl påstå att det är det bästa de gjort. Antagligen tyckte de även det själv när de valde att självbetittla skivan. Svårt att peka ut en enda svag låt på hela skivan faktiskt. Det känns som att det lagts ner arbete och kärlek på plattan och att man haft roligt medan man gjort det. Hårdrock när den är som bäst helt enkelt. Givna hits på skivan är "Kick on the upperclass", som startar med ett stencoolt synthintro (som de även öppnade med live om jag inte missminner mig), "We don't celebrate sundays", "Hateful" och "Wildboys". Egentligen är alla låtar av så hög hitfaktor att det skulle kunna vara en best of-skiva.

Jag vill rekommendera alla att ta chansen att se Hardcore Superstar live om tillfälle ges. Suveränt liveband med klockrena refränger och stenhårda gitarriff ger dem skyhög röjfaktor.

Vid skrivande stund finns "Hardcore Superstar - Hardcore Superstar" på CDON för bara 79 kr. Evig bajsodör på den som inte lättar på plånboken för så här bra hårdrock. Det har även nyligen släppts en live DVD "Live Zone" inspelad på Sticky Fingers i Göteborg, mars 2006. Köp köp köp!

Betyg 10/10

Officiell hemsida:
www.hardcoresuperstar.com

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Micke

H/S är lätt ett av Sveriges mest underskattade band. Mycket beror det nog på att de flesta fansen är i något låg ålder. Jag träffade dom när jag såg en spelning i Karlstad, riktigt góa gübbar. Som alla andra borde fatta så finns det bara en Jocke Berg, och han spelar INTE i KENT. Hade gött. Grattis till lyan förresten...Tjabba

Postat av: Mikael

Haha, jag håller med till hundra procent!

Tack tack!

2006-07-24 @ 17:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback