Aldrig nöjd?

Jag satt just och åt såna där haribonappar. Ni vet de sura. Det är typ det ultimata godiset och det enda jag äter när jag väl köper godis, vilket på senare tid verkar vara allt mer ofta. Det här är inte bra alltså. För en stund sen var jag tungt sugen på såna där chokladkulor. Malteseers eller nåt sånt heter dem.

Control it dude.

Idag har jag jobbat hela dagen och tränat lite på kvällen. Dags att bli lite seriösare med träningsbiten kanske. Imorn tänkte jag vara och cykla lite eller kanske springa någon kilometer. Borde kolla lite Rocky-film för motivation. The Italian Stallion - fuck yeah.

Har börjat packa lite i smyg för Piteå-flytten nästa vecka. Alla mina skivor och filmer ligger i lådor, och imorn ska jag packa ner en massa annan skit. Skumt hur man samlar på sig massa grejer. Ibland blir man frestad att bara bränna upp allt man äger. Bara för "att" liksom. Måste ju vara en fin känsla att inte äga nåt; att vara fri på nåt sätt. Åtminstone tills man ska på dass och inte äger dasspapper. Nä det var ett dåligt exempel. Men det är nog en hel del stuff som man skulle klara sig utan. Massa nymodigheter typ data, tv, dvd och sånt där.

Nu fick jag en helt vild idé helt plötsligt. Jag ska ta och leka 30-tal i någon månad, typ som ett experiment. Inte använda mobiltelefon, datorer, tv och sånt som inte fanns på 30-talet. Man kanske upptäcker nya saker om sig själv som man inte skulle upptäcka annars. Människorna hade säkert lika roligt förr i tiden utan internet och sånt shit. Det är bara vi som konstant måste bli bekvämare... bekvämare, bekvämare och bekvämare. Blir man lyckligare med all teknik? Kanske för en sekund men sedan vil man ha det bekvämare igen. Och igen och igen och igen. Ond cirkel. Det är ju löjligt hur folk ska ha senaste mobilen hela tiden bara för att man kan ha häftigare ringsignaler på den. En gång i tiden var man glad över tegelstenen med blipblop-signaler, men sedan dök det upp nåt bekvämare och så var man helt plötsligt inte alls nöjd med sin tegelsten. Så länge man kan få det bekvämare så tycks inte folk bli nöjda. Jag är säkert likadan själv men jag inser iaf hur dumt det egentligen är. Mankind is fucked up. We're all fucked.

I'll do it. Jag ska isolera mig från allt som inte fanns på the good ol' thirties ett tag. Inte kanske just nu men innan året är slut iaf. Har tänkt testa vara vegetarian i någon månad också och se hur man klarar av det. Jag har en himla massa experiment framför mig. Ska skriva mer om det någon annan gång.

Soundtrack of this blog
Iron Maiden - The Clansman (live stockholm stadion 2003)

Andra bloggar om:
, , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Ja du, lycka till med att leva 30-tal. Tror det är svårare än vad många tror. Men jag håller med dig om det du skriver. För ett tag sen funderade jag själv på att "avmaterialisera" mig och skita i att köpa det senaste, sälja av mycket av det man har och bara lämna mp3-spelaren så man har lite musik och givetvis datorn. Samtidigt flytta utomlands, jobba och bo i en liten lägenhet. Varför gick jag och köpte en ny mobil fattar jag inte? Tyckte det var coolt med det senaste, första gången på länge jag har det.

Man blir bekväm av sig samtidigt som tekniken egentligen skapar ett behov åt oss. Behovet har aldrig funnits där från början. Jag tror säkert att vi skulle kunna klara oss med minsta möjliga minimalistiska medel men samtidigt får vi ju även hjälp med tekniken. Det hade varit så mycket simplare att leva om vi inte hade så mycket...

Apropå träningen. Disciplin gäller! Disciplin, disciplin, disciplin! Och givetvis en massa Rocky-filmer! (Sett trailern för den nya?). Lycka till

Postat av: Mikael

Jo, det ska bli intressant och se hur man klarar av det. Det känns som att människan blivit drogad av all teknik och utvecklat ett beroende. Många klarar sig liksom inte utan det allra senaste, de har ett behov av det. Förut var man glad så länge man fick vara frisk och hade mat på bordet. Det är nog därför folk får en viss insikt när de väl får en dödlig sjukdom som typ cancer eller nåt, vem fan bryr sig om det senaste i teknikväg då? Det är då man öppnar ögonen för vad livet egentligen handlar om. Sina nära och kära och att njuta av varje dag man har kvar i livet. Nu har jag ju ingen dödlig sjukdom men kan tänka mig att det blir så. Man ångrar sig liksom för att man inte lade sin uppmärksam på vad livet har haft att erbjuda när man var frisk. Många får nog en känsla av att de slösat bort sina liv. Jag tror man kan leva ett finfint liv utan allt det senaste som dagens samhälle spyr upp på rullband.

Hehe, disciplin absolut! Min disciplin är nog inte den bästa nu, och då syftar jag mest på att äta rätt för träningen. Jag är för lat helt enkelt :) Jo, hehe jag såg trailern för nya rocky. Ska bli kul att se hur den gör sig på filmduken!

2006-07-28 @ 01:49:18
Postat av: Elin

Haha sköna tankar du har, man ska alltid pröva nått nytt ;)

2006-09-12 @ 22:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback