Torsdag of creativity

Småsjukt. Jag var ner imorse till replokalen och spelade trummor, och helt plötsligt så var jag hundra gånger stabilare med dubbelpedalen än jag nånsin varit. Kändes jävligt coolt. Satt och spelade hur länge som helst. Det är nice när man känner resultat så där tydligt no matter vad det är man sysslar med. Liksom. Det fanns nån halvrutten elgura där också så jag passade på att träna sången lite samtidigt som man spelar gitarr. Gjorde distade metal-versioner på alla Cash-låtar som jag kan. "Hurt" lät faktiskt jävligt grym i lite högre tempo och med dist. Lade till lite egna riff och arrangerade lite annorlunda. Tror fan jag ska spela in det. Sången låter hundra gånger stabilare nu om man jämför med ett halvår sen. Känner mig nöjd. När jag testade sjunga efter sonata arctica, som jag hade på iPoden, så lät det dock riktigt förjävligt vid de högre tonerna. Haha. Know your limits dude.

Var och simmade senare på kvällen. Tänkte försöka göra det till rutin att simma varje torsdag. Det är nice att simma, man blir lite mjukare i kroppen och känner sig inte så stel som man gör om man endast tränar styrke. Tror det är ett jävligt bra komplement till styrketräning. Jag väntar också på att det blir lite bättre väder så att man kan dra och åka skidor i Riekkola. Jag har sagt till farsan att jag ska slå hans placering i Vasaloppet här inom några år. Får se hur det blir med det. Småfult när pappas bror åkt Vasa-loppet typ 20 gånger och aldrig slagit pappas placering. Pappa har bara åkt en gång. Tror han kom nånting mellan 1500 och 2000. Han fick medalj iaf.

Over and out!

Black Label Society - Too tough to die
Charon - Death can dance


Kommentarer
Postat av: Jarno

"Hurt" är en Nine Inch Nails-låt.

Postat av: Mikael

Nine inch nails har skrivit den ja. Johnny Cash har spelat in en cover, arrangerad för gitarr och det var den som jag utgick från när jag spelade. Menade inte att antyda att Cash skrivit låten. Johnny Cash har nästan spelat in lika många covers som eget material. Samtliga låtar är väl Johnny Cash-låtar för det. Man kan ju inte säga att hurt som Cash spelat in är en NIN-låt då det inte är samma låt nå mer. Vem som skrivit låten är en annan sak.

2006-01-31 @ 16:35:40
URL: http://mikael.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback