Tisdag

Idag presenterades banden till hultsfred. Soilwork var väl det bästa, sen även trivium och deftones. Mycket mer metal presenterades det inte. Presenteras det inte nåt mer lockande som typ Machinae Supremacy före biljettsläppet så lär jag inte köpa biljett då. De lär ju säljas slut ganska snabbt när "Kent" ska spela så hultsfred hänger på en skör tråd just nu. Men sånt är livet. Sweden rock är viktigast och dit har jag redan biljett. Muahaha.

Har spelat in en ny låt idag, musiken är ganska färdig. Man producerar låtar i samma takt som laestadianer producerar ungar. Ganska bra. Jag har skrivit tillräckligt med material till en fullängdare på bara några månader. Förut hade jag tunga problem när jag gjorde låtar, och de flesta blev bara halvfärdiga då jag kom tilll en punkt då jag inte visste hur jag skulle fortsätta. Nu flyter allt på ganska fint, jag har ganska mycket idéer. Det kanske är det här de menar med att mogna som musiker. Jag har ju hållit på ett ganska bra tag nu trots allt. Först trummor i 3-4 år och därefter gitarr i... hum, 4 år nu va? Har dessutom tagit tag i trummorna igen samt plinkat piano i nåt år.

Ännu en ledig dag imorn. Ska ner till replokalen och träna in sången på låtarna. Kanske skriva färdigt texter till låtarna som inte har färdiga texter ännu. So be it.

Nu sleep.

Rush - Bravado

Andra bloggar om:
Musik, Hultsfred

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback