Statoils säljattack... zzzzzz

Idag var det utbildning på jobbet. Man skulle lära sig "merförsäljning", typ ställa säljfrågor till varje kund osv. Typ om nån köper ett paket cigg. så ska man fråga "någonting annat?" och innan kunden hinner svara "nej, det är bra så" så ska man fråga "en tändare kanske?". Kändes ganska löjligt att stå där och hålla på. Vill de ha en jävla tändare så kan de väl lista ut det själv? Hon som utbildade sa att kunden vill köpa en massa i butiken, "han vet bara inte om det". Det kändes som att man tvingade på en massa kunder div. varor som har nåt samband till varorna de valt själv. Kändes inte helt 100% men enligt henne så är merförsäljning väääääldigt viktigt och blablaBLAAAAAAA. Sen om man in upplyser kunden om varenda litet jävla erbjudande i butiken så begår man tydligen tjänstefel, och hon sa till mig att jag inte vill begå det. Oh, det är ju fan ett familjeföretag vi driver och vi driver det hur fan vi vill. Den dagen farsan ger mig kicken skrattar jag ut min inälvor. Han kan inte ens spara på diskett utan min hjälp.

Varför anstränga sig hur hårt som helst för att få folk att köpa en tändare extra eller nåt när man inte får extra betalt för ansträngningarna? Statoilfolket vill att man ska jobba som satan utan att man får högre lön whatsoever. Kom igen, lite motivation skulle ju inte vara fel. Skulle man få bonusar för om man säljer som fan så skulle det ju vara motiverande. Fan jag jobbar för att betala hyra och få lite sparat, tro inget annat. Har saker som jag hellre sysslar med än jobb, musiken t.ex. Hon förutsatte som att alla älskade sina jobb. Hon hade ännu pluggat ekonomi i 5.5 år och var helt inne i sitt säljarjobb. Jag blev nästan deprimerad. Nåja, alla är vi olika. Dagens konstatering.

Enough is enough. Resterande dagen har jag käkat kinamat, varit och simmat samt styrketränat och sen har jag läst lite och suttit framför datorn. Kommungubbarna kom aldrig och fixade mitt element. De kanske kommer imorn.

Förresten. Inte lite jävla kallt det har varit ute senaste dagarna. Jag tog på mig långkalsonger idag. DÅ ÄR DET KALLT.

Nu ska jag sova. Later!

Skumdum - Aldrig nog
Judas Priest - Out in the cold


Kommentarer
Postat av: Anriette

"Den dagen farsan ger mig kicken skrattar jag ut min inälvor. Han kan inte ens spara på diskett utan min hjälp."
Bara kände igen mig nåt fantastiskt, min mor är precis lika handikappad när det gäller datorer...^^

Postat av: Mikael

Hehe, de har det inte så lätt alltid. Börjar bli småless nu när jag visat typ 1000 gånger in i minsta detalj hur man för över på diskett. Tror han börjar förstå någorlunda nu iaf :)

2006-01-20 @ 14:36:40
URL: http://mikeweb.bizhat.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback