Songs in the head

Har suttit och spelat in lite sen jag slutade jobba. Typ två timmar innan jag skulle sluta jobbet så fick jag värsta refrängen i huvet medan jag stod och filosoferade så där allmänt. När jag väl hade slutat så hade det utvecklats till en halv låt med text och allt, och nu när jag spelat in lite så låter det faktiskt jävligt bra måste jag säga. Jag fick stå och repetera allt hundra gånger med jag jobbade för att jag inte skulle glömma bort. Jag har nämligen glömt bort en massa hits. Jag minns inte alls hur de har gått, bara att det var hits. Haha.

Jag drömde helt sjukt i natt också. Det var som en låt i drömmen, typ en gitarrslinga som snurrade runt hela tiden och det enda jag minns var att jag tyckte att det lät jävligt bra. Men sen var jag helt säker på att det var från nån annan låt, jag minns att jag tyckte att det var från "sabaton", och jag har inte ens en aning om vad det är för band (?) och sen till slut så minns jag att jag ändrade och tyckte att det var från "hellfueled", som faktiskt är ett band jag gillar och lyssnar ganska mycket på! Så när jag vaknade kom jag inte ihåg ett skit av själva musiken jag drömde om, bara att det var nåt från hellfueled. Lyssnade igenom alla hellfueled och inte var det ju nåt därifrån. I så fall hade jag väl känt igen?

Jävla skit.

Jag har läst att det är en massa musiker som har vaknat mitt i natten med nån musik i huvet och sen direkt skrivit ner den. Jag kommer aldrig ihåg musiken när jag väl vaknat, bara att det var BRA. Jag ska uppfinna en audio output till hjärnan så jag kan spela in alla jag drömmer. Fan, jag har säkert en massa hits i mitt undermedvetna.

Måste.

Få.

Ut.

Skiten.

Nu är det bara några timmar till hultsfreds andra bandsläpp. När jag vaknar så har de säkert släppt banden. Thihi, småspännande. MACHINAE CMON!!!
 
Nu sova.

Winterlong - Written in blood

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback