Sista nolledagen

Idag är det sista dagen på nolleP. Har just varit ute och sprungit på stan med svarta sopsäckar på sig - det blev ganska varmt ibland. Vi stod och körde lite schlagerhits vid en bankomat på småstaden, körde luciatåg genom coop, en scen ur grease på en scen i centrum, sprang genom shoppinggatan och sjöng "vi är nollor lallalallalaa", hade aerbics tillsammans med fem random pensionärer osv. Vissa utvalda nollor kände även för att springa nakna på gatan, bada i fontäner, utmana folk i armhävningsdueller, vaxa ben/raka huvud, praoa på shell och kanske till och med bjuda upp till en och annan dans. Väldigt festligt kan ju allt sammanfattas som.

Ikväll är det kick off party på kåren och det lär bli rätt packat när tvåorna, treorna och fyrorna för första gången släpps in på kåren tillsammans med oss nollor. Det blir nog hur kalas som helst. Det ska bli skönt att slippa de här jävla nollebrickorna man måste ha på sig precis hela tiden. Jag glömmer den alltid när jag ska nånstans och måste springa och hämta den igen. Har man inte på sig den så får man en straffbricka som är stor som ett hus. Annars så kan jag sammanfatta senaste veckan som niiiiice. Har lärt känna en massa nytt folk och så där. Kanske satsar man på att bli phösare nästa år? Mwahaha.

Nu ska jag fixa mig lite käk, ta en välförtjänt dusch, softa lite framför en film kanske, och sen dra iväg på förfest. Det låter som en plan.


Soundtrack of this blog
Slipknot - Everything ends

Andra bloggar om:
, , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Nollningen är något jag verkligen inte saknar. Visst, ett schysst tillfälle att träffa nya människor men fan vilken kukmätartävling det blir ibland. Visserligen var min nollning riktigt rolig men är rätt less på studentlivet efter 5 år i skolan. Det kommer du oxå bli efter ett tag men ha så skoj så länge det räcker! =)

PS: Hatar phösare! Jävla översittare! =P

Postat av: Mike

Jo nollningen kan nog bli rätt vild ibland men här tycker jag det bara varit nice och trevligt. Jag är egentligen bara här för att utbildningen bara fanns här i Piteå, annars skulle jag nog dragit längre söderut. Så nu ska jag verkligen koncentrera mig på skolan, sen pyser man till Japan :D Yes, ska bli kul att se hur less man är efter 2 år. Just nu är jag bara pepp på att få börja plugga LJUDTEKNIK! woho!

2006-08-28 @ 00:49:32
URL: http://mikael.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback