Cykelfunderingar

Igår när jag var hos N. så började vi prata om cyklar av någon anledning. Jag förstod helt enkelt inte varför det ska vara skillnad på kill- och tjejcyklar. Killcyklarna har "stången" högre upp, som om någon sadist till ingenjör enkomt placerat den där för att man lättare ska skada sin tappra krigare och hans undersåtar. Dessutom gör den ju det svårare att kliva på cykeln. Jag förstår bara inte. Vad är fördelen med den höga placeringen? Jag måste få veta! Det gnager på mitt inre att inte förstå varför det är så.

Hjälp.

21030-30
Den ultimata konstruktionen


21030-31
Pure madness


Kommentarer
Postat av: Tomczek

Håller med, rent vansinne med den där stången. Köpte en Kronan cykel för några år sen och det var precis samma sak jag tänkte på. Valde därför dammodellen. Mycket smidigare, speciellt när man cyklar hem sent från krogen lite smått onykter. Synd bara att områdets kids skrattar åt en för att man har en "tjejcykel"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback