Sagan om Darkness Falls

Jag hittade typ hela sveriges skolkatalog på piratebay så jag har suttit och letat fram en massa folk och kollat på dem. Jag säger bara hahahahaha. Ge mig ett liv?

Sedan upptäckte vi att Sonata Arctica har släppt en ny live-skiva som sparkade rumpa. Riktigt, riktigt bra. Jag vill verkligen se dem live igen, synd att de inte kom till Sweden Rock. Jag såg dem live för en massa år sen men då diggade jag inte dem lika mycket och uppskattade därmed inte tillfället lika mycket. Ung och dum var man.

Vad mer? Jo, jag bläddrade igenom inspelningsmapparna och hittade nånting märkt "Darkness Falls - demo 05". Darkness Falls var mitt och Mackes band för nåt år sen. Okej, Niklas också. Vi fick aldrig en riktig basist men vi repade då och då och det var väl kul. Enda spelningen vi hade med Darkness Falls var på rocktävlingen 2004 och då spelade Anton bas. Jag blev bästa gitarrist på den tävlingen, det kanske inte är så mycket att skryta med men det betydde mycket för mig för det var en annan kille med som jag diggar som fan (gitarristen i finska demobandet "To the darker grounds", han blev bästa gitarrist året före och kom även att bli det året efter, men då var ju inte jag med HÖHÖ), och juryn valde mig framför honom. Sen var det väl 10 andra band som också spelade. Kan ju säga att det var en milstolpe i min gitarristkarriär. Jag fick en t-shirt och ett paket strängar. Men äran är ju ovärderlig. Alla vill bli bästa gitarrist.
Hur som helst, i dag finns inte Darkness Falls nå mer, men vem vet, kanske nångång i framtiden? Idag har jag iaf suttit och mixat om vår gamla demo med mina nyfunna ljudtekniksskills och jag kan med gott samvete säger att det låter minst dubbelt så bra än mixningen för ungefär ett år sedan.


Rock n roll.

Hah, och anton hade kort hår. Det var gamla goda tiderna.

CAN YOU SEE I DREAM THE BAD DREAMS?!?!

"'cmon you know the lyrics!!"

...eller inte.

Soundtrack of this blog

Sonata Arctica - Misplaced

Andra bloggar om:
Darkness Falls, Rocktävling, Musik, Skolkatalog, Sonata Arcitca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback