Beethoven - a man of skills

Nu har jag skickat iväg audiogram och slutbetyg till verket för högskoleservice. Min hörsel kickade rumpa!! Iaf på vänster öra. Man får ha en hörselförlust på max 20db och på vänster öra låg jag på -5db på över hälften av frekvenserna. Det är inte många som hör så bra sa hon. Och det jag hörde sämre med vänster öra hörde jag bättre med höger öra. Som sämst hade jag 10db hörselförlust på höger öra på högsta frekvensen. Fast det var lite skumt att sitta där och trycka på knappfanskapet. Vissa stunder hörde man en ton men det var så jävla svagt så man tänkte att man säkert inbillar sig eller nåt, sen höjer hon volymen lite och man tänker "JAHA, det var en ton ändå". Men det gick ju vägen ändå iaf. De tyckte jag hade bra hörsel.

Hörsel är ju ändå överskattat. Kolla bara på Beethoven som var helt fucking döv under de sista åren av sitt liv, ändå skrev han musik som om han hörde bäst i hela världen. Det är vad jag kallar skills. Han hörde allt han skrev i huvet eller nåt. Iofs, det kan ju vara kul att höra andras musik också. Kanske lite jobbigt i längden att bara kolla på noter och liksom skapa all musik i huvet. Fast bara att det är möjligt att göra det är ju helt sjukt. Respect.


Ludvig van Beethoven

På tal om Beethoven. Jag har lärt mig spela början på "Für Elise" någorlunda på synthen nu. Småstolt!
Nu ska jag göra nåt vettigt. Later!

Soundtrack of this blog
Sentenced - One more day

Andra bloggar om:
Audiogram, Beethoven, Dövhet, Musik

Kommentarer
Postat av: Ingen

spela 5:e istället eller sabre dance av khachaturian

2006-12-01 @ 17:59:17
Postat av: Ingen´s kompis

skobba!

2006-12-01 @ 18:00:13
Postat av: "Ingen´s kompis" kompis

ah B!

2006-12-01 @ 18:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback