Backyard Babies

Mitt nya favoritband typ. Nej, men jävligt bra faktiskt. Har lyssnat på dem ganska mycket nu senaste tiden. Förut när jag hörde talas om dem så tänkte "jaha, det är sån där skitmusik", men nu när jag lyssnat in mig på dem så är det så jävla bra. Riktigt skön rock alltså. Gissa vem som ska se dem i sommar? Jag har bara lyssnat på dem i nån månad och det känns redan som en av höjdpunkterna i sommar.

Lyssna på typ "Earn the crown", "Minus Celsius", "The Clash", "Payback" och "Colours". Deras "Live in Paris" är nog också bland de bättre live jag hört. Iaf bland svenska band.

Damn. Jag måste beställa skivor snart.



Backyard Babies

Andra bloggar om:
Musik, Backyard Babies, Rock

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Backyard Babies är rätt coola! Är inte så pass insatt i dem att jag kan välja och vraka bland låtarna med Minus Celsius (från förra plattan va?) är grymt bra! Polarn satt och riffade på elguran när han kom på gitarrleadet och tyckte det lät grymt och var skitstolt bara för att sedan komma på att det redan hade skrivits.

Om du ska komma in i Porcupine Tree och Deadwing rekommenderar jag In Absentia som en första skivor och sedan gå baklänges. In Absentia har dom coolaste låtarna någonsin. Tack för upplysningen om DT annars, har fortfarande en mängd med album att lyssna igenom med om!

Postat av: Julia

dregen är så himla skicklig, kommer ihåg hultsfred 2004 (: bra spelning.

2006-04-22 @ 22:58:05
Postat av: Mikael

Jaa, Dregen är sjukt duktig. Blev förvånad när jag hörde hur bra de var live. Nästan bättre än på platta ;) Läste att de ser inspelningar som ett nödvändigt ont för att få komma ut och turnera. Riktigt jävla liveband :D

2006-04-24 @ 23:40:44
URL: http://mikael.webblogg.se
Postat av: Isabelle

Dregen är skit bra men Nicke är så jävla snygg och bra och dom är ju skit bra lajv. jag såg dom på kalas 2004 och i västerås 20/4 2006, det är stunder jag aldrig kommer glömma. kan inte vänta till 30 juli när dom kommer till örebrå, det ska bli så jävla kul. längtar som FAN!

2006-05-08 @ 23:06:20
Postat av: staffan nilsson

hejpå er!
jag vill ha newletter va er.
staffan

2006-12-28 @ 17:24:02
Postat av: patrik skog

dom e jävligt braaaaaa..... lyssnar mest på dom o sum41... song for the outcast äger o color

2007-02-28 @ 22:20:31
Postat av: Sofia

Ska se backyard babies i sommar,på peace and love. Lyllo miig.

Dregen är så sjuuukt bra asså.<3

2007-03-16 @ 22:01:19
Postat av: Anonym

Ska se backyard babies i sommar,på peace and love. Lyllo miig.

Dregen är så sjuuukt bra asså.<3

2007-03-16 @ 22:07:07
Postat av: sofia

Ska se backyard babies i sommar,på peace and love. Lyllo miig.

Dregen är så sjuuukt bra asså.<3

2007-03-16 @ 22:07:15
Postat av: Cissi

Den här bloggen kom upp när ja sökte på Backyard Babies =) Coolt!
Backyard Babies är lååångt ifrån skitmusik ju =P Ett jävligt bra band faktist. Bäst är de ju live, sånt himla drag så det går inte. Blir lite lamt att lyssna på mp3'n sen =P

2007-10-30 @ 22:34:30
URL: http://Cissianen.webblogg.se
Postat av: André

Sveriges bästa band enligt mig. Har lyssnat sönder alla de tre nyaste albumen nu i några månader och jag är inte trött på en enda. Så ska de va! Go BB!

2008-03-23 @ 16:53:01
URL: http://andriie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback