Hanoi Rocks, ROCKS!!

Mina skivor har fortfarande inte kommit, jag känner mig allmänt ledsen i ögat. Eller inte. Nåja, de kommer säkert nu snart, fick iaf ett mail förra veckan om att de var ivägskickade. Weeeho.

Idag spelade jag gura som sejtan. Fingertoppen på mitt lång- och ringfinger är något nötta, har lossnat massa hud och skit, och så har de blivit härdade. Strängarna på akustiska gitarrer är fetare och därför blir det mer friktion mellan fingrarna och strängarna än på en elgitarr. När man spelat några månader så vänjer sig fingrarna emellertid och "härdar" sig, så de pallar trycket. Samma sak med karate, man slår mot replindade grejer så att man får tjockare hud på handflatan/handsidorna. Där lärde ni er allt nåt nytt, haha. Eller kanske inte, fan vet jag.




Snackar just med Antti, han skickade Hanoi Rocks låtar till mig. Fyfan vad nice, visst har jag hört några låtar tidigare men nu slet de verkligen tag i mig. Det blir att beställa mer skivor damn it. Det är precis sådan musik jag vill lira om jag skulle ha ett coverband också. Om inte Mötley Crue duden skulle kört över Hanois trummis så skulle de ha varit större än Guns n roses, Mörley och Skid Row tillsammans, enligt Antti, och efter att ha lyssnat på the shit som han skickade så är det inte omöjligt. For real.

Nu ska jag kolla lite vänner och sen sova.

LATER!!

Kommentarer
Postat av: el pedro

Såg Hanoi live i sommras på Metal Town i gbg , de var riktigt bra och coola live.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback