Mötley Crue is the shit

And the label said take two for pain
So now i medicate my brain
And the conflict rubs against my grain
But i cannot flush it down the drain
We are so hopeless
We are hopelessly in love

She breaks my will
She's my bitter pill
Addicted to her
Can't fight off the chill
She blurs my world
She's my bitter pill
We creep the night
Just to taste the thrill
Hopelessly in love

She's the kind of love drives a man insane
She sticks her poison right in my vein
Spinning around
Over and upside down in love

She breaks my will
She's my bitter pill
Addicted to her
Can't fight off this chill
She blurs my world
She's my bitter pill
We creap the night
Just to taste the thrill

Hopelessly in love
In love, in love, in love

She breaks my will
She's my bitter pill
She's blurs my world
She's my bitter pill Yeahe
We creap the night
Just to taste the thrill
Addicted to her
She's my bitter pill Yeahe
My bitter pill Yeah



Mötley Crue - Bitter Pill

Kommentarer
Postat av: Jenna

Men som att du har den där låten i din blogg..

2005-12-04 @ 22:06:41
Postat av: Mikael

Hum, varför skulle jag inte? Det var bland de första låtarna jag hörde av mötley crue, plus att den är jävligt bra :)

2005-12-05 @ 00:17:51
Postat av: Jenna

Den är nog lite för laddad för mig i alla fall.

2005-12-05 @ 14:55:27
Postat av: Mikael

Jes, vad ska man säga? Det är en bra låt och jag råkade lyssna på Mötley när jag skrev och därför blev det den låten. Läs min blogg på egen risk :)

Postat av: Jenna

Släng in lite love or a lie och you are the one när du ändå håller på, haha..

2005-12-05 @ 18:41:20
Postat av: Mikael

Jag lyssnar nästan aldrig på mina gamla låtar så hum, nej. You are the one skulle jag säkert kunna posta, den är bra. Den handlar ju om subjekt, inte objekt, som du kanske skulle uttryckt dig ;)

2005-12-06 @ 10:49:26
URL: http://mikael.webblogg.se
Postat av: Jenna

Som vanligt så fattar du aldrig när nån inte är seriös :) Men sen skulle jag också uttrycka mig så här: vad står det på etiketten på pillerburken?

2005-12-06 @ 20:20:21
Postat av: Mikael

Skulle och skulle, det är vad man gör som räknas ;D Du ser väl att det inte finns en etikett, bara en smiley? duh! ;) Nej men om jag ska vara seriös så kanske pillrena tar slut då och då så man måste hämta en ny burk med en ny fräsch etikett? :)

2005-12-06 @ 21:10:20
Postat av: Jenna

Byter du burk så byter du låt också. You never get what I say, but that's okay.

2005-12-06 @ 22:16:21
Postat av: Mikael

Daaamn, varför då? Skulle det vara Joey det skulle vara frågan om så skulle han redan gått runt all musik som existerar 7 gånger. Sen så är alla låtar inte lika bra, och jag kan inte bara sluta tycka en låt är bra? Som sagt, det är subjekt jag kopplar låtarna till, inte objekt. Sen vad du kopplar till är none of my business. I do get what you say, I just don't agree with you.

2005-12-06 @ 22:46:19
Postat av: Jenna

Du med dina bristande exempel.

"Nej men om jag ska vara seriös så kanske pillrena tar slut då och då så man måste hämta en ny burk med en ny fräsch etikett? :)"

Det indikerar på att du inte alls förstod vad jag menade, eftersom låten är burken. Du har ingen clean slate och inte heller någon ny att associera bitter pill med på samma sätt. En gång tillägnad, alltid tillägnad. Annars är det bara falskt. Man måste väl bara kunna se det förflutna som det förflutna och that's it.

2005-12-06 @ 23:18:32
Postat av: Mikael

Se det förflutna som det förflutna? Det kanske är du som har problem med att se det förflutna som det förflutna eftersom du gjorde dig besväret att dra igång allt det här nu. En gång tillägnad alltid tillägnad? Ironiskt att du fortfarande inte inser vad jag menar med subjekt och objekt när det trots allt var du som använde det från första början. Du har inget att göra med låten; du är objektet, kärleken är subjektet. Jag associerar låten till kärlek och det har jag alltid gjort, och sedan vilken form kärleken antar under livet, det kan vi se som "objektet". Objekt är inte det intressanta här. Objekt betyder inget, som du själv sa. Det du gör nu kan jämföras med att jag skulle säga att jag var subjektet i texten du skrev i din blogg. Men det är väl inte upp till mig att bestämma vad du anser med vad du skriver? Så om jag nu säger att jag associerar låten till kärlek och inte min ex-flickvän så kan du väl bara svälja det? Skriv till mig på msn i fortsättningen, för det känns bara löjligt att snacka om sånt här på min blogg av alla ställen.

2005-12-07 @ 01:06:10
Postat av: Jenna

Jag har inte problem med det alls, tycker bara du är lite konstig när du associerar så fritt. När jag hör you are the one tänker jag bara att jaha, det var vår låt en gång i tiden typ, och inte att en gång i tiden var jag kär.

2005-12-07 @ 08:46:25
Postat av: Mikael

Johnny Cash - Time changes everything. Hör av dig på msn istället :)

2005-12-07 @ 09:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback