Tandvärk from hell

De senaste 24 timmarna kan ha varit de värsta i mitt liv. För första gången i mitt liv har jag upplevt riktigt tandvärk. Nu vet jag hur Tom Hanks kände sig i Cast Away när han tvingades slå ut sin tand med en skridsko. Det började göra ont i förrgår, men gick fortfarande att uthärda. Fick ta ett par Ipren för att kunna sova bara. Igår var det dock mayhem. Konstant värk och smärta. Tänkte dra in till tandläkare akut på kvällen, men den enda mottagningen som hade öppet hade så klart fullt upp. Jahapp, bara att genomlida hela natten då. Ipren och alvedon hade inte längre någon som helst effekt på mördarvärken. Kunde inte sova en sekund.

Det blev kanske den längsta natten i hela mitt liv.

Kl. 8 på morgonen hade jag tagit mig till cityakuten inne stan. De konstaterade en infektion ovanför min hörntand, och sa att det var ovanligt med tanke på att tanden aldrig är lagad. Inga av mina tänder har någonsin lagats. Har aldrig haft ett endaste hål, så jag fattade ju ingenting. De började borra och konstaterade vidare att jag hade väldigt stark och bra emalj. Fick byta till en större borr. När de väl kom igenom och det började forsa ut blod och skit sa både tandläkaren och sköterskan "Oj. Inte konstigt att du haft ont. Måste ha gjort väldigt ont".

Jo tack, det gjorde fan ganska ont.

Nu har jag just hunnit ta igen all sömn jag missade i natt. Smärtan är borta och jag känner mig fan som en ny människa! Fick utskrivet antibiotika som jag måste äta i några dagar, och rekommendationen "1 ipren + 2 alvedon" om det börjar värka. Måste även tillbaks till tandläkaren en gång till.

Passade på att läsa lite om tandvärk på nätet igår. En kvinna på ett forum verkade ha precis samma värk som jag hade. Hon skrev att hon hade fött två barn men att detta var det värsta hon hade varit med om. Det ni!

Nu ska jag våga mig på att käka lite. Iprenen och Alvedonen står redo.



Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback