Stockholm here I am

Nu har jag lämnat gamla goda Norrköping i förmån för nya stora Stockholm. På lördag flyttar vi in i vår nya lägenhet i Johanneshov. Har bott i Nynäshamn i några dagar nu vilket känns lite småjobbigt då halva dagen går åt till att sitta på ett pendeltåg.
Just nu är skolan allmänt förvirrande. Jag har ingen aning om vilka kurser jag ska lägga fokus på. Har pratat med studievägledaren och gjort ansökningar om att få tillgodoräkna en massa kurser. Igår bytte hon dock tjänst, så nu är det någon "inte är så varm i byxorna" som ska ha hand om mina ansökningar vilket antagligen resulterar i att det tar längre tid innan jag får någon slags klarhet i det hela. Min plan är att bara gå på de kurserna som är helt nya för mig, och helt enkelt skita i det andra tills vidare. Just nu är det tillämpad datalogi och grafisk teknik som gäller.
Ska börja höra av mig till lite ljudföretag också har jag tänkt. Måste ta tag i min examen från Piteå damn it. Jag har släpat på det för länge. Som tur är så är det inte så mycket jag måste göra. Fixar det nog över en helg om jag ligger i lite.
Snart ska jag på redaktionsmöte för studenttidningen här på KTH. Det blir nog trevligt.
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback