To Russia and back

Var i Ryssland över helgen med jobbet. Det var kul. Roligt att få en inblick i en lite annorlunda miljö, husfasaderna såg helt fucking bajs ut. Jag shoppade ett par schysta cowboy-boots och ett par vanliga skor. Det mesta var billigt som fan... man kunde köpa sig ett pack cigg för 2 kr, och på krogen så gick bärsen på typ 15 kr. Det kändes jävligt dyrt att komma tillbaks till Sverige. Min blodsbundna vän yttrade flertalet gångerna orden "fyfan vad snygga alla ryska brudar är." Fast å andra sidan så hängde vi tydligen på värsta inneställena, så det är nog inte helt representabelt för hela Ryssland.

Vi spelade ju även såklart med vårt nybildade coverband två kvällar. Setlisten var Led Zep - Rock n Roll, Dio - Don't talk to Strangers, Deep Purple - Fireball, Whitesnake - Still of the Night och avslutningsvis... you guessed it... Judas Priest - BREAKING THE LAW!!!! Jävligt nice var det. Andra kvällen gick till och med en ryss och köpte en vodkaflaska i baren som han langade upp på scen till vår sångerska. Det måste ju ändå betyda respekt.

Nu är man som sagt back in Sweden och vardagen har återigen infunnit sig. Jag känner mig jävligt less för tillfället. Tillvaron är inte så skön som den borde vara. Vissa stunder känns det som man att man trivs helt okej, och andra stunder känner man sig dum i huvet för att man sitter här, och så längtar man desperat tillbaks till civilisationen. Det är väl bara att bita ihop ett tag och se vad som händer.

Äh, let's fuck it for now. Nu ska jag äta palt. Förresten... nya Radiohead-skivan är förjävligt bra. Skitball produktion och helt magiskt stämningsfull. Lyssna på "All I Need" och "Reckoner". Shit alltså! Vilken jävla feeling, desperation och hjärtskärande sång. Måste köpa skivan. Fucking brilliant. Radiohead är för tillfället mitt nya favoritband. Jävligt nice att höra att det fortfarande görs riktigt bra musik då och då nuförtiden. Nästan så att man blir lite glad mitt i allt bajs.

Men bara nästan.

Soundtrack of this blog

Radiohead - All I Need

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hahaha, och jag som tyckte nya Radiohead sög så hårt. Kan inte alls jämföras med deras tidigare fantastiska skivor.

2008-03-05 @ 21:04:29
Postat av: Mike

(: tråh ås regus ammam nid.
Alla kan ju inte ha lika bra musiksmak som mig, haha!

2008-03-06 @ 15:57:08
Postat av: battery

Thank you for this outstanding article.

Postat av: battery

good read

2008-04-07 @ 03:40:20
URL: http://www.e-lw.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback