Stockholm och bi-bi-bi-bi-bingolotto!

Och så var det nästan vinter. Tiden tycks flyga snabbare än någonsin nuförtiden. Det känns inte alls länge sedan sommaren med öl, festival och allt annat som hör till. Det säger väl bara "tjoff" så har man hunnit fylla 30 år, hemska tanke. Hoppas man lyckats åstadkomma något vettigt med sitt liv vid det laget.

Anyways. I veckan har jag varit i Stockholm med klassen på studiebesök, eller snarare studiobesök, som en fyndig klasskompis myntade under vår lilla trip. Vi besökte en massa ljudföretag under tre dagar, bland annat SR, SVT, Dramaten, Stockholms stadsteater, Redpipe production (filmljud), Cutting Room (mastring), Kingside (studio), Mono Music (studio), Riviära (filmljud) samt något annat som jag inte minns så här på rak hand. Det var väl ganska kul, men den dystra sanningen är att det inte är helt lätt att få jobb inom ljudbranchen. Många jobbar gratis ett tag bara för att få in en fot i branchen. Nästan lite deprimerande.

En glad nyhet är i alla fall att jag och S. lade en tjuga var och slog på stort genom att investera i en bingolott tillsammans här för ett tag sedan. Jag tror seriöst att jag aldrig köpt en bingolott i hela mitt liv. Vi spelade aldrig lotten "live", men när vi kollade upp den på nätet så visade sig att vi hade vunnit 1000kr på Coop. Helt rock n' roll!

Soundtrack of this blog
Satyricon - K.I.N.G


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback