Sönderbrända skinnbrallor

21030-36
Japaner med skivor

Bilden föreställer två fanatiska Japaner med sällsynta svenska skivor. Jag har skivan som det står "GRAVE" på. De var bland de större banden i "The new wave of Swedish Heavy Metal" men släppte alltså bara en EP samt en kassett. En väldigt bra man som jobbade på min högstadieskola spelade gitarr i bandet på 80-talet. Han berättade om att han hade lirat med gitarren på en spelning någonstans i Finland när han plötsligt fick pyroteknik rakt på rumpan och brände sig ganska hårt genom skinnbrallorna (!). Det är mycket tack vare honom som man spelar gitarr och är allmänt cool idag. Jag köpte deras singel av min kusin i Haparanda för 10 spänn ett x antal år sedan. Den säljs tydligen för runt 1000 spänn på eBay. Helt galet. Men för mig är den ovärdeligt.

Soundtrack of this blog
Grave - Dreamer

Andra bloggar om:
, , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback