Rock n roll aint noise pollution

Senaste dagarna har jag suttit parkerad framför datorn med guran i knäet. Vilken skaparlust jag känt alltså, och allting blir rätt bra nu också. Låtarna flyter ihop fint och framför allt så får jag till mina gitarrsolon. Förut var det bara pentatoniska rock shreds... allting flöt liksom ihop och lät likadant. Nu är mina solon mer distinkta och unika. Jag känner verkligen att jag utvecklas som låtskrivare och gitarrist, vilket jag inte känt på ett ganska bra tag. Rätt sweet.

I övrigt var det en lugn fredag. Idag... eller rättare sagt om en och en halv timme så ska jag hoppa på bussen hem mot Haparanda. Ska surra lite med folket, gå på krog med kompis och försöka hinna besöka det nyinvigda IKEA-huset. Ska bli kul att se om det är ökat drag på krogen nu när IKEA öppnat portarna i lilla Happis. Nästa vecka är det fullt drag på skolan igen och jag har typ tre oinlämnade (ogjorda) inlämningsuppgifter i radioteknik... öhm, dags att börja ta tag i saker nu kanske. Men det fixar sig nog.

Nu ska jag på systemet. Later.

Soundtrack of this blog
Sentenced - Fragile

Andra bloggar om:
, , ,

Kommentarer
Postat av: Tomczek

Visst är det skönt när inspirationen börjar flöda så där fritt och man känner att man utvecklas. Finns fan ingen bättre känsla!

Postat av: Mike

Sant! Jag har spelat in två låtar och kommit på sköna riff till ytterligare två, på typ en vecka. Och jag gillar dem! Sweet :)

2006-11-28 @ 01:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback