Gast?

Phew, det var den arbetsdagen. Ihelg har det jobbats både lördag och söndag. Småkul - eller inte. Men igår hann vi ha lite trevligt ändå. Var på stadt med Nicke och Tommi. Först var det helt dött men sen kom det rätt bra med folk ändå. Lite fult att duden, som är min kusins dude, släppte in Nicke som typ just fyllt 18 men kollade leg på mig och Tommi. Skönt med sommarkänsla på kvällarna nu, och inte en massa kyla och skit. Dock har det varit rätt pissigt väder senaste dagarna. Hoppas det blir kick-ass väder på Sweden Rock och Hultsfred. Oh, bara en vecka kvar tills jag åker ner. Yatta!!

Imorn ska jag ladda iPoden med enbart musik från SwedenRock- och Hultsfred-band. Wee, fan vad jag är pepp. Jag tror det blir riktigt kalas om allt går som man tänkt sig. Men det gör det! Synd att jag inte fått min nya haglöfs-rygga ännu. Fick besked om att den skulle varit framme förra veckan på torsdag, men när jag skulle hämta den så var den typ borttappad nånstans och hade inte kommit fram. Perkele.

Jag har förresten varit kreativ och börjat på nya låtar. En har jag spelat in någorlunda bra och sen är ett par under progress. Det ska bli skitkalas att få börja på en skola med en kick-ass studio som jag kan belägra och bunkra upp mig i. Jag ska köpa konserver för flera år och måla in skiten med blyfärg in case of a third world war. Mwahaha, studion och jag... grr. Oh, behave Mike ^^

Damn! Jag kom just på att jag glömde köpa mjölk när jag slutade jobba. Snyft! nu har jag ingen frukost. Milk for Mike, Milk for Mike! Hm. Jag får väl dricka vatten. Eller så går jag bara och köper mjölk imorn? Jag borde få nobelpriset för mina gastkramande lösningar. Vad är en gast förresten? För visst heter det gastkramande?

Vafan är en "gast"? Enlighten me.

Man använder ord typ hela tiden och så plötsligt stannar man upp och tänker "Hey! Vad fan betyder det egentligen?" Känner nån igen sig? Shit vad jag skumar. Det är nog dags att sova.

Tjingeling!

Soundtrack of this blog
Charon - Death can dance

Andra bloggar om:
arbete, kreativitet, sommar, studio, gastkramande

Kommentarer
Postat av: Bald Albinomonkey, övertrevliga Petter

Gast (kan jämföras med tyskans Geist ”ande” och engelskans ghost ”spöke”, ”vålnad”). Gast används i stora delar av södra Sverige som ett samlingsnamn för döda övernaturliga företeelser till exempel spöken. Längre norrut syftar gast på odöpta mördade barn och mylingar (fördrivna foster). Ordet gasta härstammar från gastarnas läte, oftast gälla skrik och skratt. Det är också en vanlig förställning att en gast kramar om människor vilket har lett till ordet gastkramande.

Gast är en besättningsman på en båt. Gasten kan sägas vara en medhjälpare till rorsmanen.

Postat av: Mikael

Haha, du har också hittat hit. Sweet. Tack för förklaringen. Jag kom att tänka på poltergeist och tänkte sen också att det kunde vara nåt sånt där. Kolla svenska rullen "besökarna". Där finns en kick ass gast med. Läskigaste filmen jag sett. Ever.

2006-05-31 @ 10:10:22
Postat av: Bill

Good site!

2006-10-14 @ 04:55:46
Postat av: Emmanuel

interesting


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback