Det luktade skit, blä blä

När jag satt och spelade in på Tender Surrender av Steve Vai idag så började jag få stötar genom strängarna, helt spontant från ingenstans. Jag vettefan vad det är för fel men det kan ju knappast vara bra att strängarna blir strömförande. Det börjar ta sig med låten, jag kan nästan hela solot nu och det är inte direkt nåt lätt solo. Det svåraste jag gett mig in på hittills men jag ska klara det. (!)

Var senare och kollade film hos Nicke med Nicke och Chrille. Vi kollade "liftarens guide till galaxen". Har haft boken i över ett år och har typ bara läst 10 första sidorna. Jag inbillade mig att jag skulle läsa den före jag kollade filmen. Det gick ju inte speciellt bra. Filmen var iaf bra. MMMM.


Hitchhiker's guide to the galaxy

Ännu senare så kollade jag och Nicke en annan film; "friday night lights" som handlade om ett football-team i Texas där allt hänger på att bli delstatsmästare. Den var också bra. MMMM.

Sen har de inte hänt så mycket mer idag. Nu sitter jag och lyssnar på en cover som sentenced gjort på W.A.S.P.'s "I wanna be somebody". Hade ingen aning om att en sådan cover existerade. Något fin surprise. Första W.A.S.P.-skivan är för övrigt guld värd. Hits som "animal (fuck like a beast)", "i wanna be somebody", "l.o.v.e. machine" och "school daze". Vissa har den som dubbelvinyl, limiterad och ännu färgad. Fyndade den för 50 spänn av en statoilkund. Där ser man, ibland lönar det sig att stå och slita där. Det ska bli fint att se dem live på srf. Jag hoppas att Blackie is still going strong.

You say you don't wanna run and hide
A face that no-one knows
And everyone ya meet, you're gonna show
You're nobody's slave, nobody's chains are holdin' you
You hold your fist up high
And rule the zoo

Oh, you just got to be
Up high where the whole world's watchin me

Cos I, I got the guts to be somebody ...to cry out

I wanna be somebody, Be somebody soon
I wanna be somebody Be somebody too
You say you don't wanna starve
Or take the table crumbs that fall
You don't wanna beg or plead at all
You don't want no nine to five
Your fingers to the bone
You don't want the rock piles' bloody stones

Oh, you just got to be
Up high where the whole world's watchin me
Cos I, I got the guts to be somebody ...to cry out

I wanna be somebody, Be somebody soon
I wanna be somebody Be somebody too

I want shiny cars and dirty money
Lots of rock and roll
I will live in fame and die in flames
I'm never gettin' old

I wanna be somebody, Be somebody soon
I wanna be somebody Be somebody too
I'm gonna be somebody, I'm gonna be somebody



Nu ska jag sova. Jag minns inte om jag börjar jobba 11 eller 12 imorn. That's a super clean motherfucker. Nu måste jag vakna tidigare bara för att ringa och höra när jag börjar. Jag skyller mig själv när jag inte orkat kopiera schemat. MAO på mig.

Oyasumi nasai people!

W.A.S.P. - I wanna be somebody
In Flames - Another day in quicksand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback