The helg

Såja, då var helgen avklarad! Igår var vi till Torneå och rocktävlingen "Kevari" och kollade när banden lirade, det var helt kul. Grattis till Cryptic Death som vann!! Resten av kvällen var något skumig. Jag förfrös mina fingrar, kunde knappt skriva på tangentbordet när jag kom hem. Eller ja, det gick men jävla slowmotion alltså. Svårt att beskriva känslan men föreställ er att ni har nåt som bromsar fingrarna när ni ska skriva och så är alla fingrar olika hårt bromsade, så blir det helt fel ordning på alla bokstäver när man ska skriva. Ajaj, sånt där är inte bra när man är gitarrist och verkligen behöver sina fingrar. Nu funkar de bra iaf, tur det.

Idag gick hela dagen åt till att spela in en låt. Strax efter att jag vaknat så plockade jag upp guran, kom på ett riff, lekte lite med riffet, spelade in riffet och sen fortsatte jag bara spela in. Nu har jag nästan en helt färdig låt, nice. Känner mig något kreativ. Tror den ska heta "Suffocate my heart". Mycket möjligt att det är det bästa jag kommit på hittills.

   
För läsare som inte kan läsa :)


Nopes, nu ska det sovas. Godnatt världen.

Iron Maiden - Wasted Years
Demon Hunter - My heartstrings come undone
Johnny Cash - One

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback