someone here's my voice

Min hals har börjat skuma nu, tror jag har fått nån förkylning eller nåt. Jag blir nästan aldrig sjuk men typ varannat år så blir jag sjuk som satan, oftast nångång under vintern. Minns i tvåan på gymnasiet när jag fick stanna hemma i nästan två veckor för att jag hade feta febern, och när man skulle sova så vaknade man mitt i natten av att man frös som satan fastän man var svettig som en gris. Ännu att man darrade som en alkoholiserad tvättmaskin.

Jag var inte och tränade idag för de 3-4 gånger jag gjort det tidigare då jag känt mig det minsta lilla sjuk så har jag bara blivit sjukare. Jag tänkte börja se sambandet nu och ta lite lärdom av misstagen, för en gångs skull. Man tänker alltid att  "äh, det är nog ingen fara", men nu har jag satan blivit motbevisad så många gånger så jag skulle hänga mig om jag begick samma misstag igen.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Jobbade bort större delen av dagen och sedan har jag sovit, käkat, och kollat på tv resten av tiden. Jag kollade CSI i marielund, det var repris på femman. CSI borde vara standrad i nk- och kemikurserna på gymnasiet. Skulle jag få bestämma så skulle alla kolla på CSI. Man lär sig faktiskt, for real. Skulle jag komma till en brottsplats med lite lik så skulle jag nog fan kunna lista ut en hel del om vad som skulle kunna hänt, dödsorsak och en massa sånt. Endast för att jag kollat på CSI. It's the shit.


CSI New York

Nice att vara ledig ett par dagar så får man ägna lite tid åt den stora passionen här i livet: musiken. Jag lyssnade nyss på lita gamla klipp som jag spelat in med synthen typ dagen efter att jag fick den. Hur som helst så hittade jag lita pianoslingor som jag bara improviserat (fan, jag kan ju knappt spela instrumentet), och så fick jag fet inspiration så imorn ska jag kolla om det går att smälla ihop nåt fint.

Nu ska jag sova. Oyasumi nasai.

Megadeth - Promises
Megadeth - Losing my senses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback